Senaste nytt

Aegean Airlines - seat upgrade coupon

Troligtvis får du stå ditt kast, om det inte finns någon öppet köp klausul.
Hade själv inte koll på den regeln, men de lägsta bokningsklasserna är jupp undantagna för att kunna uppgradera.
Verkar inte finnas det, bad henne kolla och skulle få tillbaka typ 50 euro på en bokning som kostade 500 euro. Så var inte riktigt värt. Hade kollat noga bokningsklasser och trodde verkligen jag hade koll men uppenbarligen inte.
Tack för svaret ändå, palmen!

Verkar inte finnas det, bad henne kolla och skulle få tillbaka typ 50 euro på en bokning som kostade 500 euro. Så var inte riktigt värt. Hade kollat noga bokningsklasser och trodde verkligen jag hade koll men uppenbarligen inte.
Tack för svaret ändå, palmen!
Det finns ju vissa resebyråer som har 24h öppet köpte tjänst. Sas och United har det också exempelvis.
Tror du har större chans att prata med Aegean och få igenom uppgradering. Kanske finns möjlighet att splitta bokningen i två och på hemvägen kunna uppgraderas annars.

Det finns ju vissa resebyråer som har 24h öppet köpte tjänst. Sas och United har det också exempelvis.
Tror du har större chans att prata med Aegean och få igenom uppgradering. Kanske finns möjlighet att splitta bokningen i två och på hemvägen kunna uppgraderas annars.
Ringde upp Aegean igen och fick prata med en annan agent. Han sa att det går att uppgradera mellan Aten och Arlanda ändå, men att det inte fanns plats just nu. Han har därför satt oss på nån väntelista och de skulle höra av sig om de fick igenom uppgraderingen. Dessutom bokade han platser vid nödutgången på flygningen mellan Bryssel och Aten. Så det känns ändå helt okej nu tycker jag. Som sagt, tack för tipsen Palmen!

• Gilla
Reactions: Gus
Nu när man inte kan uppgradera U, P, T som bokningsklass med dessa upgrade coupons så blir det ju lite dyrare.
Men ska man tolka det som att om man väljer P - Flex på Aegeans sida att den går att uppgradera?

Så här säger Aegeans sida
f) seat upgrade award is not eligible for the following booking classes: U, P, T, in GoLight ticket (Effective as of 20.10.2016).
Gold | Miles+Bonus

Går man in och bokar på Aegeans sida får man valet att boka flex
upload_2017-10-13_11-20-28.png

Tolkar jag det rätt att denna biljett skulle vara möjlig att uppgradera med sin upgrade coupon?

Tolkar jag det rätt att denna biljett skulle vara möjlig att uppgradera med sin upgrade coupon?

Korrekt! Så länge du håller dig till flexbiljett kan du uppgradera med voucher, oavsett bokningsklass.

Har dock haft problem med att boka ARN-ATH-LHR som enkelbiljett via Aegeans hemsida. Fått felmeddelande efter att man fyllt i passageraruppgifterna. Slutade med att jag fick ta det via expedia istället.

Korrekt! Så länge du håller dig till flexbiljett kan du uppgradera med voucher, oavsett bokningsklass.

Har dock haft problem med att boka ARN-ATH-LHR som enkelbiljett via Aegeans hemsida. Fått felmeddelande efter att man fyllt i passageraruppgifterna. Slutade med att jag fick ta det via expedia istället.
OK, får göra en provbokning och se om det fungerar.
Hur får man fram samma via expedia, går det att söka flex där?

EDIT: Bokningen gick igenom utan problem, sökte som multicity och priset blev 100€ i P Flex.

Hur får man fram samma via expedia, går det att söka flex där?
Tror inte man kan speca flex. Jag körde på GoLight i S-klass som jag faktiskt tror var den billigaste klassen när jag bokade.

EDIT: Bokningen gick igenom utan problem, sökte som multicity och priset blev 100€ i P Flex.
Vad gjorde du för magi när du lyckades få igenom den? Försöker boka exakt samma resa på exakt samma dagar via multicity men får felmeddelandet "We are not able to confirm your selected flights. Please resubmit your request. (15079 - 421)". Riktigt irriterande.

Tror inte man kan speca flex. Jag körde på GoLight i S-klass som jag faktiskt tror var den billigaste klassen när jag bokade.
S-klass GoLight kostar 1350 kronor enligt ITA Matrix, P Flex kostade 101€ när jag bokade på Aegeans sida.

Vad gjorde du för magi när du lyckades få igenom den? Försöker boka exakt samma resa på exakt samma dagar via multicity men får felmeddelandet "We are not able to confirm your selected flights. Please resubmit your request. (15079 - 421)". Riktigt irriterande.
Inget, valde att logga in med mitt konto när jag skulle mata in passageraruppgifter och det var bara att gå vidare där ifrån. Var inga problem alls för mig. Skönt att slippa ringa in i alla fall. Då har jag 50% av guldet klart även för nästa år med denna bokning. Får nog bli en till bokning till London senare eller om man tar något ut i grekiska övärlden på någon rea framöver.

Måste säga att Aegean seat upgrade var sjukt smidigt att fixa via telefon.
Från att jag ringde det grekiska numret, tog mig igenom menyvalen, väntade på att de skulle svara och berättade vad jag ville göra och lämnade personlig info om vem jag var så de kunde kontrollera det mot mitt Aegean konto tog det 1 minut och 47 sekunder innan de uppgraderat mina flighter till Business.
Snacka om att ha stenkoll på grejerna när man kom fram till en agent, tror många bolag har ett och annat att lära här om hur man snabbt ska hantera en kund.

Toppen