Senaste nytt

SAS presenterar fem nya rutter från Århus

Här är schemat:

Bild.jpg
 
Stockholm fick väl tiden som blev över för det CRJ-plan som är baserat i Århus. Klassiskt pussel.
Se ut som ett tufft dagsverke, en liten lucka mellan 13,25 och 14,35 får hoppas att det inte blir några förseningar, men det blir ju ingen större katastrof ombokas väl via CPH.
 
Se ut som ett tufft dagsverke, en liten lucka mellan 13,25 och 14,35 får hoppas att det inte blir några förseningar, men det blir ju ingen större katastrof ombokas väl via CPH.
Det brukar ju bli det. Särskilt som den ska en sväng till München. Och nästa svaghet i systemet är ju förstås att man endast baserar en kärra i Århus. Pajar den är det ombokningar via Köpenhamn som gäller, med längre förseningar som följd trots att man bygger en luftbro med tio dagliga avgångar Århus-Köpenhamn.
 
Den här lösningen med Århus vore förstås intressant även för Göteborg. Problemet där är väl att de allra flesta intressanta linjer redan är tagna och väl inarbetade av andra (starkare) bolag.
 
Den här lösningen med Århus vore förstås intressant även för Göteborg. Problemet där är väl att de allra flesta intressanta linjer redan är tagna och väl inarbetade av andra (starkare) bolag.
Det var en liknande lösning med 737-600med Stansted,Paris och Bryssel men 120 platser var nog för mycket, kanske en maskin med 90 platser är mer optimal.
 
  • Gilla
Reactions: olo
Det var en liknande lösning med 737-600med Stansted,Paris och Bryssel men 120 platser var nog för mycket, kanske en maskin med 90 platser är mer optimal.
Exakt. Sedan kan man ju diskutera hur vettig just denna "lösning" var. Stansted var ju dömt att misslyckas och att konkurrera med Air France och Sabena på övriga rutter är nog inte det lättaste om man inte har ett bra schema. Men som du säger, en mindre kärra och vettigt planerade avgångstider och rutter...
 
Toppen