Senaste nytt

Betala faktura med AMEX

Bokade en resa och den sidan jag bokade just då på hade inte amex.. Ringde då upp amex och frågade hur jag skulle gåtillväga och blev guidad hela vägen, dvs klicka på faktura betalning och när fakturan kommer så betala den via en betalsida på nätet, alla försäkringar skulle gälla samt jag kunde betala resan med poäng... ok
Hur tänkte du med poängen här?
 

Don David

Medlem
För att värdera ditt problem så vore det intressant att veta vilken sida samt resrutt du bokat.

Är en riktig bagatell sak för vi ska ner till en nära väns ställe i Spanien är mer en principsak då det likagärna kunnat vara en tripp till Hawaii. Sidan jag bokade ifrån är Sembo.
Är ingen resemänniska så utan vi gör några resor per år men söker bara på google efter resor och det som kommer upp kommer upp :)
 

RickardG

Medlem
Betalo.com eller billhop.se

Jag förstår faktiskt inte problemet. Menar du på riktigt att Amex ska upplysa dig om var Klarna fungerar och inte fungerar??? Det är väl ändå säljställets uppgift - inte Amex.

Likadant är det väl ingen som betalar vanliga fakturor via Klarna??? Varför i hela fridens namn skulle man vara dum nog att göra det? Det enda som man, möjligen, betalar via Klarna i fakturaväg är ju rena Klarnafakturor, men aldrig separata fakturor som man på något vis drar in till Klarna. Det finns ju verkligen ingen poäng alls med det.

Du skall vara glad och tacksam, du har nämligen inte blivit lurad utan fått korrekt och riktig information. Det är värt att fira en fredag som denna!
Trevligt att kalla trådskaparen dum... verkligen hjälpsamt.
 

RickardG

Medlem
Ringde Klarna och dom kunde ta bort fakturan utan extra kostnad för resebolaget om dom bad om det.. så jag ringde upp resebolaget för att berätta just detta ifall dom kunde skicka en egen separat faktura.. Men det gick tydligen inte heller.. Pratade med VD för stena line som äger detta resebolag och han kunde tyvär inte göra så på flygbiljetter men på hotell hade det funkat.

Denna herre var mycket tillmötesgående.

Så har testat det mesta nu så det är bara Punga ut själv och förlora lite poäng men samtidigt sparar jag mina Amex poäng..... alltid något.. :)
Det finns inte möjlighet att betala med Paypal?
 

ekf

Medlem
Hur tänkte du med poängen här?
Min tanke var att betala resan med mina poäng
Om man har amex så får man poäng på allt du handlar och kan lösa in dom på tex resor.
Här finns lite mer info ang poäng

Membership Rewards®
Jag tror det blev väldigt förvirrat här. Jag antar att @Don David ville utnyttja möjligheten att minska Amex-fakturan med MR-poäng, en funktion jag antingen glömt av fanns eller inte sett tidigare (det var några år sedan jag hade icke-SAS-Amex)
Amex mobilapp Minska fakturan med poäng Membership Rewards®
 

Don David

Medlem
Jag tror det blev väldigt förvirrat här. Jag antar att @Don David ville utnyttja möjligheten att minska Amex-fakturan med MR-poäng, en funktion jag antingen glömt av fanns eller inte sett tidigare (det var några år sedan jag hade icke-SAS-Amex)
Amex mobilapp Minska fakturan med poäng Membership Rewards®

Precis. Amex har ett reward system där man får poäng på allt man handlar
Du kan tex använda poängen för resor och dra av kostnaden

Sedan så ger resor dubbla poäng som jag förstår det. Men gå in på amex så står det hur ni kan göra för att samla poäng samt hur man använder dom
 
Toppen