Senaste nytt

Udda bagage

airac

Medlem
En ensam paraply eftersom säkerhetskontrollen på Minsk flygplats hade konstiga regler. Första gång jag hade med den trodde dem att det var fiskegrejer och efter mycket om och men fick jag ta med paraplyn (en vanligt sån utan spets faktiskt), ville inte ta diskussionen andra gången.
 

SNIFF

Medlem
Hade inte @SNIFF en polare som checkade in en planka?
upload_2017-7-16_9-48-53.png

Jupp :)
 

J-Dog

Medlem
Studerade i Göteborg och hade åkt ner på vintern med dubbdäck på bilen. Köpte nya däck i Götebord när sommaren kom och tog ett däck i taget med mig hem till norrland när jag flög hem på helgerna. Dom tittade lite snett på mig när jag rullade fram däcket första gången till bagageincheckningen :)
 

pohu

Medlem
Jag har precis flyttat till Luleå och ska flyga LLA-ARN-LLA nu till helgen. Min förhoppning är att få med mig mina vinterdäck till bilen men vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt.. Jag är EBG och har därför 3 st bagage i SAS GO.

Planen är att med spännband spänna ihop däcken två och två (utan luft såklart) för att även få med mig en separat väska med lite kläder. Jag har försökt få ett bra svar från SAS angående hur jag ska "förpacka" däcken då han i kundtjänst sa att de absolut inte får skickas oförpackade, däremot hade han inget förslag på hur de ska förpackas.

Några förslag hur jag kan gå tillväga?
 

Agö

Medlem
Jag har precis flyttat till Luleå och ska flyga LLA-ARN-LLA nu till helgen. Min förhoppning är att få med mig mina vinterdäck till bilen men vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt.. Jag är EBG och har därför 3 st bagage i SAS GO.

Planen är att med spännband spänna ihop däcken två och två (utan luft såklart) för att även få med mig en separat väska med lite kläder. Jag har försökt få ett bra svar från SAS angående hur jag ska "förpacka" däcken då han i kundtjänst sa att de absolut inte får skickas oförpackade, däremot hade han inget förslag på hur de ska förpackas.

Några förslag hur jag kan gå tillväga?
Jag har inga tips. Däremot låter detta festligt så rapportera gärna.
 

pohu

Medlem
Jag har inga tips. Däremot låter detta festligt så rapportera gärna.

Självklart återkommer jag med rapport!

Skicka däcken med bussgods istället. Det verkar mycket enklare.

Jo, lättare är det nog. Men i värsta fall blir man en erfarenhet rikare.

Bubbelplast och tejp?

Det lutar åt det hållet. Vet dock ej var man fäster bagagetaggen då jag aldrig tidigare har haft specialbagage.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

agehall

Medlem
Risken är att du inte ens får checka in däcken. De skulle kunna anses vara tryckbehållare och flygbolag är rätt kinkiga med sådana...
 
Toppen