Senaste nytt

Billhop (Allmänna diskussioner)

Är det inte så att det tar en dag eller två efter det att betalningen är registrerad hos Amex till dess kreditutrymmet återställs?

Om du gör en BG-betalning hos Nordea före 09:45, så når pengarna mottagaren samma dag. Däremot ser man pengarna på AmEX först dagen efter.

Så jag la in en BG-betalning i torsdags (eftersom jag skulle betala via BillHop). I och med att det inte gick, så blev det tillgodo på kortet igår.

Kan meddela att nu när jag testade så gick en betalning igenom! :) Däremot blev den andra nekad - antagligen har de något filter som motarbetar flera betalningar i rad.

Om du gör en BG-betalning hos Nordea före 09:45, så når pengarna mottagaren samma dag. Däremot ser man pengarna på AmEX först dagen efter.

Så jag la in en BG-betalning i torsdags (eftersom jag skulle betala via BillHop). I och med att det inte gick, så blev det tillgodo på kortet igår.
Jo, men jag har för mig att jag har läst att kreditutrymmet hos Amex återställs dagen efter att man ser inbetalningen på Amex-sajten.

Nån som haft problem med gränssnittet på sidan? Försöker betala räkningar för första gången och har fyllt i mina kortuppgifter men sen går det inte att gå vidare. Finns ingen scroll-list som kan ta mig ner på sidan. Använde Google Chrome på Mac.

EDIT: Nu funkade det. Sen ville inte betalningen gå igenom. Och till slut hade den gjort det ändå efter att jag loggade ut och loggade in igen. Buggig sajt. Kör på mina 5000 avgiftsfritt, sen går jag nog tillbaka till Betalo.

Last edited:
Någon som vet vem som hamnar som avsändare på betalningar från Billhop? Får de in avsändarens namn, eller står det Billhop på alla?

Om man betalar med OCR-nummer är det väl knappast någon som ser det, men om man bara fyller i text så ser man ju normalt som mottagare både den texten och namnet -- blir ju nyfiken på vad det står där...

Någon som vet vem som hamnar som avsändare på betalningar från Billhop? Får de in avsändarens namn, eller står det Billhop på alla?

Jag vet inte exakt vad det står, men mottagaren kan på något sätt iaf se att det inte är en vanlig betalning från ditt eget konto.
Gjorde tidigare i somras en betalning till ett annat land i EU med Transferwise och förde över pengarna till Transferwise via BG med Billhop. Har gjort detta ett antal gånger tidigare utan problem, men denna gång blev jag kontaktad av Transferwise som sa att pengarna måste föras över från ett konto i mitt namn, eller om det kom från ett "business account" så måste jag tillhandahålla information som visade att det kom från mitt företag.
De kunde alltså se att pengarna till dem kom från Billhop, eller åtminstone inte från ett konto i mitt namn.

Om man betalar med OCR-nummer är det väl knappast någon som ser det, men om man bara fyller i text så ser man ju normalt som mottagare både den texten och namnet -- blir ju nyfiken på vad det står där...
Det står "Billhop". Betalade faktura till hantverkare via Billhop och han förstod på summan att det var min betalning men var ändå tvungen att fråga då det som betalare stod just "Billhop".

Toppen