Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Är det bara jag eller är det fler som upplever att det återigen tar lång tid att få svar från Diamond-supporten? Autosvar kommer, som dessutom innehåller stavfel, men inget personligt svar.
Skickade in en claim nu och där stod det tre veckors svarstid på autosvaret så det lär nog vara samma...
 
Hej
Min arbetsgivare kommer att köpa ett inrikes årskort med SAS till mig. Är Guld och har sedan en tid nått guld även för nästa period som har intjäningsperiod nov-okt. Är det bättre att köpa kortet nu eller mera fördelaktigt att vänta på den nya intjäningsperioden?
 
Hej
Min arbetsgivare kommer att köpa ett inrikes årskort med SAS till mig. Är Guld och har sedan en tid nått guld även för nästa period som har intjäningsperiod nov-okt. Är det bättre att köpa kortet nu eller mera fördelaktigt att vänta på den nya intjäningsperioden?
Du får Diamond per automatik vid 12-mån travel pass.
 
Stämmer det att om jag blir Diamond 1sep så innebär det att jag har Diamond under innevarande period (där bara 2 månader återstår) och under nästa.
MEN om jag istället blir Diamond tex 15/11 så är jag Diamond under nästan två hela perioder? Eller är jag helt ute och cyklar?
 
Stämmer det att om jag blir Diamond 1sep så innebär det att jag har Diamond under innevarande period (där bara 2 månader återstår) och under nästa.
MEN om jag istället blir Diamond tex 15/11 så är jag Diamond under nästan två hela perioder? Eller är jag helt ute och cyklar?
Om din period börjar 1/11 och du flyger in Diamond på 2 veckor så ja, då är du Diamond den perioden (till 31/10 2018) plus nästa (1/11 2018 - 31/10 2019) plus tre månaders grace-period.
 
Skickade in en claim nu och där stod det tre veckors svarstid på autosvaret så det lär nog vara samma...

Claim, men har det med Diamond att göra? Hela vitsen med Diamond-supporten är ju att den ska vara både snabb och "bra". Skickar du ett vanligt mail till dem brukar det ju stå mellan 3 eller 8 veckors svarstid, men det är ju inte relevant här eftersom de specifikt för Diamond "ämnar att svara inom en arbetsdag."
 
Är det bara jag eller är det fler som upplever att det återigen tar lång tid att få svar från Diamond-supporten? Autosvar kommer, som dessutom innehåller stavfel, men inget personligt svar.
Skickade en fråga för ca 3 veckor sedan fick svar i fredags och SAS beklagade den långa handlingstiden, SAS åtgärdade frågan och för min del så var inte handlingstiden något problem eftersom jag var ute i god tid med frågan.

Det där lät invecklat, om ingen säger något till @palmen så är det nog 0,19 just nu.
 
Skickade en fråga för ca 3 veckor sedan fick svar i fredags och SAS beklagade den långa handlingstiden, SAS åtgärdade frågan och för min del så var inte handlingstiden något problem eftersom jag var ute i god tid med frågan.

Det där lät invecklat, om ingen säger något till @palmen så är det nog 0,19 just nu.

Hmm, inte jättebra, kan man ju tycka...
 
Toppen