Senaste nytt

Första besöket hos Henri Coanda eller en resa i 10 delar

simeo

Medlem
Ännu mer OT: Den som är i Bucharest en söndag bör passa på att testa brunchen på Intercontinental. En häftig kulinarisk upplevelse med bl a obegränsad tillgång till ostron, hummer och goda viner.

Fortsätter väll med OT då i väntan på lördagsrapporten...
För de som har gjort brsök där tidigare så har kvaliten i loungen på IC Bucharest har lyfts rejält senaste året, när de inte har för många gäster samtidigt. Kan väl inte bli mer OT nu men kan ju nämna att både Intercontinental och Radisson Blu Bucharest brukar vara ganska frikostiga med att hälsa välkommen med en flaska schysst lokalt vin på rummet (Spire Amb/CCG), förutom den obligatoriska fruktskålen.
 

jumbooze

Medlem
Bara så att inte Bukarest ska bräda Bali så får väl jag dela med mig av en bild härifrån ;)

b1e7a1fe2e4441bd2197bd4440c01ccf.jpg
 

jumbooze

Medlem
Så nu var det lördag och då är jag "back in Business"
Flyg 7 av 10
DPS-SIN
Singapore Airlines Business a330 väntar med boarding om 30 minuter
Internet här i loungen är låååångsamt så det blir inga bilder från Premier Lounge vilken är den lounge som SQ använder.
Imigrasi tog evigheter på vägen ut så jag är glad att jag kom i god tid.
 

jumbooze

Medlem
Avslutade min tid på Bali Conrad, till viss del får jag hålla med, servicen är inte slipad till 100% men jag har inte upplevt den dålig. Men visst den är inte fullt 5* om man är kritisk.
De har alltid kommit ihåg vad jag beställt och kommit med "proaktiva påfyllningar".

Jag fick uppgradering för två dagar som jag ej bokat suite till suite så jag behövde inte byta rum.

017285dd79f4d8864ed727b60c5376ce.jpg
 

jumbooze

Medlem
Flyg 7 bjöd på en normal crew, några glas skumpa, en Singapore Sling.
bcf852e0bab4ba682eb7ea58bf813985.jpg


Trevlig flygresa, satt och pratade med en tysk expat som var Solitaire(?) top level SQ.
Han hade en bakgrund i tyska flygvapnet och Nato och jobbade med säkerhet så det blev eg mycket tjöt och sen landade vi så tiden flög förbi.
 
Toppen