Senaste nytt

LOT Arlanda-Warszawa, hur bra är de?

åkte denna i juni, helt ok och klart mindre vingligt än sas propellerplan till Riga exvis. Jag kunde ta med min samsonite kabinväska in och den fick plats i hyllan (Luggage size: 53)
 

simeo

Medlem
En Tumi2 på 56cm går in lätt, på sidan, men då tar den upp drygt halva utrymmet avsett för fyra personer... Inget att rekommendera om planet är fullt.
 

KRYSS

Medlem
Tack för infon. Jag har en Timbuk2 Command Backpack som är 33x14x48 cm. Så det kanske är lite på gränsen då.
 

simeo

Medlem
Nu flyger jag inte så ofta men jag har alltid fått ha med mitt handbagage in på planet. Vad menas med gate-checka? Har inte så stor lust att de kastar ner dator och dylikt med resten av väskorna.

Vilken av PP loungerna på WAW är bäst? Executive lounge - Bolero eller Preludium Lounge?
Preludium är mycket bättre och större än Bolero. Jag har dock använt Bolero relativt ofta för lite lugn och ro vid försenade avgångar, även om jag försökt gå igenom passkontrollen så sent som möjligt.
 
Jag har försökt att flyga Wrocław-Warszawa-Arlanda tre gånger med LOT och varje gång har Warszawa-Arlanda flyget varit inställd. I Polen säger man att LOT betyder "later or tomorrow". Och de är inte särskilt bra att hjälpa passagerare när de väljer att inte flyga.
 

KRYSS

Medlem
Jag har försökt att flyga Wrocław-Warszawa-Arlanda tre gånger med LOT och varje gång har Warszawa-Arlanda flyget varit inställd. I Polen säger man att LOT betyder "later or tomorrow". Och de är inte särskilt bra att hjälpa passagerare när de väljer att inte flyga.
Låter inge vidare... när var det senast du försökte?
 

taxvalp

Medlem
Flög i juni i business. Nya fina plan och trafikerades av estniska Nordica. Inget att anmärka på förutom möjligen att man som andra påpekade fick lämna in väskan vid boarding på Arlanda. På hemresan från Warszawa fick man som businesspassagerare ha väskan i kabinen (där den fick plats utan problem).
 

KRYSS

Medlem
Flög i juni i business. Nya fina plan och trafikerades av estniska Nordica. Inget att anmärka på förutom möjligen att man som andra påpekade fick lämna in väskan vid boarding på Arlanda. På hemresan från Warszawa fick man som businesspassagerare ha väskan i kabinen (där den fick plats utan problem).
Det verkar stå "Regional Jet" på de tider jag kollar på. Men det kanske är samma som Nordica?

Var hamnar "handbagage" väskorna som man måste lämna ifrån sig? Åker de med det incheckade bagaget? Kommer ha med både dator och extraskärm i ryggsäcken så vill ju gärna att de är hela när jag kommer fram.
 
Toppen