Senaste nytt

Köpa tillgång till Lufthansas förstaklasslounger i Frankfurt och München

Agö

Medlem
One Mile at a Time har snappat upp att Lufthansa, under åtminstone en begränsad period, säljer tillgång till vissa av förstaklassloungerna i Frankfurt och München. Blir intressant att se om detta blir permanent.

Kriterier som följer enligt OMAAT.
Priser:
  • 249EUR if in business class
  • 299EUR if in premium economy
  • 149EUR for an additional guest in business class
  • 199EUR for an additional guest in premium economy
Lufthansa Is Now Selling Access To Their First Class Lounges - One Mile at a Time

Intressant.

Just att man begränsar till Senator-status får mig att undra vilken målgrupp man siktar på.

Låter som en mycket trolig förklaring. De vill säkert testa marknaden inför det att antalet F-stolar ska minskas ytterligare.
Mmm. Det händer ju mkt under hösten på Lufthansas F-front med diverse flyttar av maskiner mellan hubbarna och nya kärror utan F.

Det var saftiga priser... :confused:
Men som har konstaterats många gånger tidigare - om det är något Lufthansa verkligen kan så är det att ta betalt för produkter och tjänster!

1) Undrar om det fungerar med awardbiljetter också?

2) Om svaret på ovan är ja, gäller det award med Miles & More eller alla program?

Personligen kan jag gärna ta markservicen från FCL B och sedan flyga business, på en award.

1) Undrar om det fungerar med awardbiljetter också?

2) Om svaret på ovan är ja, gäller det award med Miles & More eller alla program?

Personligen kan jag gärna ta markservicen från FCL B och sedan flyga business, på en award.

Om jag uppfattar första inlägget rätt så gäller detta enbart för Miles & More Senator så det borde vara svaret på fråga 2.

Toppen