På vilket sätt räknas den hem?[OT] Maten i AMEX loungen är toppen, i min mening. Har hittills besökt loungen 5 gånger och gästat 4 av gångerna. Mina gäster uppskattar AMEX loungen mera än SAS Guld loungen.
Som @palmen skriver: Efter 12-15 besök hos Pontus in the Air kan man räkna hem avgiften.
Priset på räkmacka på flygplats gånger antalet besök?På vilket sätt räknas den hem?
Frågar så jag själv kan ta beslut om kortet eller inte.![]()
Ja precis det var lite sådana kalkyler jag hade (faktiskt).Priset på räkmacka på flygplats gånger antalet besök?
Vilka hotellmedlemskap gäller bara 1 år sen jag skaffat kortet? Har hört att Scandic måste man kvalificera sig för andra året, vilka fler?
Är det så? Märkligt eftersom kortet marknadsförs med detta som en förmån, kan inte se att det står att det endast gäller första året..
Inte alla, i mitt mail idag från Hilton: "Your new status is effective as long as you are an eligible American Express Platinum Card Member". Kanske eventuellt nyckelord "eligible" men tolkar det ändå som att det är så länge man har platinumkortet..Talade just med Amex, i annat ärende, och ställde frågan om hotellprogrammen. De sa att de bara gällde ett (1) år, därefter "eget jobb".