Senaste nytt

Önskas: Något exotiskt under 2018!

Vill du stanna nånstans längre än 24 tim så får du boka open jaw, t.ex. PPT/SYD eller PPT/AKL. En biljett PPT till SYD med stopover i AKL (valfri längd) verkar inte kosta extra, så då får du in alla 3 destinationer.

Vill du boka F och "maxa" så skulle det kunna vara nåt sånt här:
ARN-FRA/MUC
FRA/MUC-HKG/PVG/TYO/PEK/SIN Lufthansa F
HKG/PVG/TYO/PEK/SIN-AKL NZ/CA C
AKL-PPT
/
SYD-BKK Thai F
BKK-ICN Thai F
ICN-FRA Asiana F
FRA-ARN
Glöm inte att det är 240k till Pacific i F.
Det begränsar Jimmy lite!

För övrigt skulle jag routa via USA (IAD, ORD, EWR) med SAS och Asiana eller ANA till Bangkok för vidare flyg till down under.
SAS kan med fördel bokas om till luftis F innan avresa.

Ägnat helgen på uniteds hemsida och sökt som en tok , finns för många val och samtidigt för få.

Hittade lite bortglömda Coop poäng och trots usel kurs så räckte det precis till att komma över 240k Eurobonus poäng så nu blir det till att jaga first !

Planen nu är utresa i slutet av april/början av maj och vara borta i ca 3 veckor.

UT
ORB-CPH LOT(Regional Air) C
CPH-ZRH SWISS C
ZRH-LAX SWISS C
LAX-MEL UNITED POLARIS C
MEL-AKL NZ E ( för att hinna med nästa flyg)
AKL-CBU(Tonga) NZ E

HEM
SYD-BKK Thai First
BKK-FRA Tahi First
FRA-ARN SAS C

Några goda råd innan jag bokar ? Är inte helt nöjd med utresan ...

Funkar det med en dubbel open jaw på det sättet ? Valde ARN då alternativet är 8 timmar väntan på CPH. Om det inte skulle funka så kan vi byta utresan.

Nu har jag ju visserligen bokat redan men man är ju inte sämre än att man kan tänka om, försöker få ihop en resa med lite längre stopp så man hinner utforska sina omgivningar. Hur hård är 24H gränsen ? Kan man komma undan med 24 timmar och 30 minuter blev det på en av anslutningarna vi skulle vilja boka.

På ditvägen blir det ~13H i BKK och ~12H i SYD

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Hemvägen vill jag få till lite längre stop om det är ok.
Stop i AKL 24H 30 min
Stop i ZQN 6H 25 min
Stop i MEL 22H 20 min

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Ägnat helgen på uniteds hemsida och sökt som en tok , finns för många val och samtidigt för få.

Hittade lite bortglömda Coop poäng och trots usel kurs så räckte det precis till att komma över 240k Eurobonus poäng så nu blir det till att jaga first !

Planen nu är utresa i slutet av april/början av maj och vara borta i ca 3 veckor.

UT
ORB-CPH LOT(Regional Air) C
CPH-ZRH SWISS C
ZRH-LAX SWISS C
LAX-MEL UNITED POLARIS C
MEL-AKL NZ E ( för att hinna med nästa flyg)
AKL-CBU(Tonga) NZ E

HEM
SYD-BKK Thai First
BKK-FRA Tahi First
FRA-ARN SAS C

Några goda råd innan jag bokar ? Är inte helt nöjd med utresan ...

Funkar det med en dubbel open jaw på det sättet ? Valde ARN då alternativet är 8 timmar väntan på CPH. Om det inte skulle funka så kan vi byta utresan.
Tidigare har det inte gått med dubbel open jaw, du har dessutom 9 flighterna vilket är 1 för mycket.
Max 8 flighter har de varit stenhårda på, även dubbel open jaw. Vet ju dock inte hur det är nu när de lättat lite på regler men 8 flighter har mig veterligen inte ändrats.

Jag får helt enkelt ringa och fråga , dock då kommer det dröjs en tag då vi även tänkt flytta fram hela resan nån månad och dom biljetterna verkar inte släppta/sökabara än.

Tidigare har det inte gått med dubbel open jaw, du har dessutom 9 flighterna vilket är 1 för mycket.
Max 8 flighter har de varit stenhårda på, även dubbel open jaw. Vet ju dock inte hur det är nu när de lättat lite på regler men 8 flighter har mig veterligen inte ändrats.

Går ju alltid att köra sista sträckan FRA-ARN betald med poäng/pengar om man vill nyttja den till något roligare :)

Går ju alltid att köra sista sträckan FRA-ARN betald med poäng/pengar om man vill nyttja den till något roligare :)

Har ju ORB-CPH-FRA både på utvägen och hemvägen men FRA-ARN som alternativ funkar nästa lika bra för vår del så det finns möjlighet att få ner det till 7 segment och då har vi ju ett till godo om det skulle dyka upp nått kul :)

Toppen