Senaste nytt

Tillfällig förändring av "Garanterad sittplats" för EBG

SAS schema till affärsdestinationer är under all kritik på sommaren, det håller jag med om. :(

Så det SAS skulle ha gått ut med är kanske något i stil med

"Hej affärsresenär. På SAS tror vi på rak kommunikation. Under sommaren önskar vi att du reser med något annat bolag eftersom vi är fullt upptagna med att flyga soltörstande nordbor till udda flygplatser runt omkring i Europa. Men snälla vänj dig inte för mycket med vad andra bolag erbjuder för i höst vill vi önska dig välkommen ombord igen. Beklagar om detta medför några problem för dig som kund." ;)

SAS schema till affärsdestinationer är under all kritik på sommaren, det håller jag med om. :(

Så det SAS skulle ha gått ut med är kanske något i stil med

"Hej affärsresenär. På SAS tror vi på rak kommunikation. Under sommaren önskar vi att du reser med något annat bolag eftersom vi är fullt upptagna med att flyga soltörstande nordbor till udda flygplatser runt omkring i Europa. Men snälla vänj dig inte för mycket med vad andra bolag erbjuder för i höst vill vi önska dig välkommen ombord igen. Beklagar om detta medför några problem för dig som kund." ;)

Inrikes går det ju knappt att flyga utan att räkna med en heldag bortsett från ARN-GBG. Men men, snart är sommaren slut :)

Jag kan inte tänka nig att SAS säljer speciellt många sådana hör biljetter och därför blir jag väldigt förvånad av att man känner att man måste ändra på reglerna under sommaren.

Jag kan inte tänka nig att SAS säljer speciellt många sådana hör biljetter och därför blir jag väldigt förvånad av att man känner att man måste ändra på reglerna under sommaren.
Har nog triggat detta en handfull gånger i tjänsten. Privat var jag faktiskt nära igår för en flight till Luleå idag (i princip helt utsålt, fanns Full Flex på en enda avgång).

Jag har inte använt det speciellt många gånger. I första hand när någon planerat riktigt dåligt. Men majoriteten av de gånger that använt det så har det varit på sommaren, just på grund av att man har betydligt färre avgångar att välja på då.

Har använt det en enda gång privat. Dyrt, ja, men det var ett sådant tillfälle där de kunnat ta dubbelt betalt jämfört med det och jag hade betalat det också. I ett sådant läge är förmånen helt ovärderlig.

Men det är förvånande att så många använder sig av den att det blir ett problem. Jag undrar hur mycket av det som drivs av kunder med travel pass som ju redan betalar för högsta klassen.

Toppen