Senaste nytt

Kan inte söka/boka bonusresor med avios

Låter ju som att det är något strul om det inte funkar 100% i appen heller. Ring BA? Du borde inte behöva betala någon bokningsavgift ifall deras website strular tycker jag.

Jag får konstant felmeddelanden på ba.com och i appen när jag försöker boka reward flights, lätt frustrerande.
Och jag definitivt inte 0 pax. Har provat både IE och firefox men utan framgång. I appen på kommer jag ända till betalning men sen skiter det sig...
"Tyvärr,
Tyvärr svarar inte våra system, så vi kan för närvarande inte bearbeta din förfrågan.

Vi ber om ursäkt för besväret och föreslår att du försöker igen senare."

Finns det nåt annat trick man kan ta till?
Vid första sökning fick jag samma felmeddelandet.
När jag fortsatte med en sökning till då fick jag sökningsreslutat.

Last edited:
Ok, tack för svaren. Får fortsätta försöka med bokningen helt enkelt, tröttsamt bara att det ska strula. I värsta fall ringa men undviker gärna det, kanske kan få conciergeservicen på mitt Eurocard att ta hand om det... :)

Ok, tack för svaren. Får fortsätta försöka med bokningen helt enkelt, tröttsamt bara att det ska strula. I värsta fall ringa men undviker gärna det, kanske kan få conciergeservicen på mitt Eurocard att ta hand om det... :)

Har hänt mig också, funkade efter att jag rensat cookies och cache.

Om du försöker boka en resa med ett annat OW-bolag så kan det fallera på a) att det är mindre än 24 timmar till avresa, och b) att man inte kan delbetala med Avios på annat än BA. Något som inte framgår förrän man försökt boka 5-6 gånger och till slut ringer BA och frågar. :)

Har hänt mig också, funkade efter att jag rensat cookies och cache.

Om du försöker boka en resa med ett annat OW-bolag så kan det fallera på a) att det är mindre än 24 timmar till avresa, och b) att man inte kan delbetala med Avios på annat än BA. Något som inte framgår förrän man försökt boka 5-6 gånger och till slut ringer BA och frågar. :)

Det är en boka med cash och uppgradera med Avios det gäller, och bara med BA på alla sträckor. Men tack för tipset.
Provade att rensa allt men ff samma fel.

Jag försöker boka en resa med mina BA avios på sträckan Baku-Tbilisi: GYD-TBS. Jag hittar resan men när jag ska boka får jag upp följande felmeddelande. "Sorry, there’s a problem with booking this journey online. You can try selecting other flights or contact us so an agent can help you book the flights you have selected". Någon som vet vad felet kan bero på? När jag skriver in TBS i sökrutan så kommer hela flygplatsens namn upp "Tbilisi, Georgia, TBS, Tbilisi" men när jag skriver in GYD så händer ingenting. Kan det ha med det att göra?

error qatar.JPG

Last edited:
Det kan bero på massor av saker - allt från att det är något tillfälligt till att platserna faktiskt inte finns. Ring och prata med BA så hjälper de dig boka.

Det kan bero på massor av saker - allt från att det är något tillfälligt till att platserna faktiskt inte finns. Ring och prata med BA så hjälper de dig boka.
Jag kollade på flyer talk och där står det att ca 10 flygplatser kan inte bokas med avios, däribland TBS. Låter märkligt. Jag får prova att ringa med British Airways, men hade helst sluppit det. Jag har den senaste veckan suttit i kö och samtal med SAS i ca 8 timmar för att boka en awardbiljett.

Jo, men det är SAS. Jag har nog aldrig suttit mer än 5 minuter i kö hos BA. Är det kö till vanliga numret ringer jag något annat kontor och det har alltid fungerat. Singapore brukar vara trevliga att prata med.

Toppen