Vid första sökning fick jag samma felmeddelandet.Jag får konstant felmeddelanden på ba.com och i appen när jag försöker boka reward flights, lätt frustrerande.
Och jag definitivt inte 0 pax. Har provat både IE och firefox men utan framgång. I appen på kommer jag ända till betalning men sen skiter det sig...
"Tyvärr,
Tyvärr svarar inte våra system, så vi kan för närvarande inte bearbeta din förfrågan.
Vi ber om ursäkt för besväret och föreslår att du försöker igen senare."
Finns det nåt annat trick man kan ta till?
Ok, tack för svaren. Får fortsätta försöka med bokningen helt enkelt, tröttsamt bara att det ska strula. I värsta fall ringa men undviker gärna det, kanske kan få conciergeservicen på mitt Eurocard att ta hand om det...![]()
Har hänt mig också, funkade efter att jag rensat cookies och cache.
Om du försöker boka en resa med ett annat OW-bolag så kan det fallera på a) att det är mindre än 24 timmar till avresa, och b) att man inte kan delbetala med Avios på annat än BA. Något som inte framgår förrän man försökt boka 5-6 gånger och till slut ringer BA och frågar.![]()
Jag kollade på flyer talk och där står det att ca 10 flygplatser kan inte bokas med avios, däribland TBS. Låter märkligt. Jag får prova att ringa med British Airways, men hade helst sluppit det. Jag har den senaste veckan suttit i kö och samtal med SAS i ca 8 timmar för att boka en awardbiljett.Det kan bero på massor av saker - allt från att det är något tillfälligt till att platserna faktiskt inte finns. Ring och prata med BA så hjälper de dig boka.