aaback2arn
New member
För oss som inte snusar; vad väger en stock?
Om jag kommer ihåg rätt så är det (per dosa, en stock = 10 dosor):AABack2ARN skrev:För oss som inte snusar; vad väger en stock?Klicka för att utvidga...
Korrekt i de flesta fall. Det varierar lite beroende på tillverkare och variant, men därikring.Claes L skrev:Om jag kommer ihåg rätt så är det (per dosa, en stock = 10 dosor):24g / pås-snus och 50g / lösKlicka för att utvidga...
Det som är besvärande är ju om de klassar snus som tobak (cigaretter o dylikt) eller ej. Det är oftast väldigt oklart.AABack2ARN skrev:Så 4 stockar (2000g löst snus) till Malaysia skulle uppenbarligen rendera i en ganska avsevärd smuggling om gränsen ligger på 225g... Ouch!Klicka för att utvidga...
Man får ta med sig upp till 250 g snus tullfritt när man ankommer till Japan.Stranden skrev:Jag har plockat med mig ett gäng stockar snus till Japan...som jag borde ha tullat för.... det går dock att köpa Svenskt snus i Japan via t.ex. Rakuten, men det är dyrt och dåligt utbud. Jag har beställt 7 stockar snus från en Svensk näthandlare och fick betala ca 10 000 YEN i tull/skatt på detta. Betalades direkt till leveransombudet. Det blev ändå mer prisvärt jämfört med Rakuten.Klicka för att utvidga...
011430121 skrev:Ett enkelt sätt på att inte behöva bekymra sig om hur mycket man får ta med sig av snuset är att lägga av med snuset!Har själv varit rökfri i en månad nu!Klicka för att utvidga...
Försökte bara att tala om hur duktig jag har varit hittills.Lonelyflyer skrev:Grattis till dig!Men tror ändå de finns ett intresse för sån här trådKlicka för att utvidga...
Nja, är det inte 500 gram som gäller till Japan? 250 gram gäller väl för boende i Japan. De skriver att "for residents, the duty-free allowances for tobacco products are half of the amounts listed above".Dr. Miles skrev:Man får ta med sig upp till 250 g snus tullfritt när man ankommer till Japan.海外旅行者の免税範囲ツ?:ツ?税関 Japan CustomsImport:Vid import av snus till Japan från Sverige (WTO avtalsländer) debiteras man 29,8% tull av snusens värde.Tobakskatt & special tobakskatt:2 gram snus räknas som 1 cigarett5.302 JPY tobakskatt per 1.000 cigaretter (2.000 gram snus)Utöver vanlig tobakskatt, tillkommer 820 JPY special tobakskatt per 1.000 cigaretter (2.000 gram snus)http://www.customs.go.jp/tariff/2016_6/data/j_24.htmKlicka för att utvidga...
Ibland klassas jag som boende i Japan och ibland inte. Därför tog jag de siffrorna.flatwhite skrev:Nja, är det inte 500 gram som gäller till Japan? 250 gram gäller väl för boende i Japan. De skriver att "for residents, the duty-free allowances for tobacco products are half of the amounts listed above".Procedures of Passenger Clearance : Japan CustomsAllt under förutsättning snus ryms i begreppet "other kinds of tobacco" vill säga och att de inte på Hong Kong-manér kallar snus för något annat.Klicka för att utvidga...
Malaysia tillåter viss mängd tullfritt, om jag minns rätt är det 200 gram. Resten måste förtullas. Man kan dock köpa svenskt snus i KL i köpcentrumet i/vid Petronas tower.Sahlen skrev:Är det någon som vet var Malaysia står i snusfrågan?Klicka för att utvidga...
trskial skrev:Blev stoppad i Söndags i nazitullen ala Norge när jag kom från ARN till OSL och skulle vidare till TOS.Hade med mig en stock portion och en stock lös. Ajjabaja det får man inte ha.Klicka för att utvidga...
Man bruker å inndra varen og gi bot...Joakim skrev:Stoppad? Vad hände?Blev det böter eller tog dom det utan böter?Klicka för att utvidga...
Homer skrev:Hur är det då med Japan och snus, kan man köpa "the real thing" där eller handlar det om fulsnus?Klicka för att utvidga...