Senaste nytt

Snart kommer SAS nya långlinjer - vilka destinationer blir det?

Sen ska man dock vidare på separat biljett till Taipei som inte behöver bli direkt billigt. Alla studenter är inte under 26 heller ;)
Hong Kong Airlines är billigt till Taipei, runt 1200kr. Men ja, kräver separat biljett. Och jag vågar säga att en stor majoritet av alla studenter är under 26 någon gång under studietiden ;)
 
När väl Skellefteå förlängt banan ser jag fram mot långlinjer härifrån. Los Angels för bad och Vancouver för skidor vore nice :)

Edit:
Här har vi gratis parkering också. Så folk skulle gärna köra från Stockholm hit för att flyga :)
 
Efter att ha spenderat en utbytestermin i Taipei relativt nyligen så fick jag dock känslan att den svenska turismen dit är relativt begränsad även om jag tycker fler borde få upp ögonen för destinationen. Tror för övrigt att jag hörde svenska slumpmässigt på gatan två gånger under denna tid. Affärsresandet har jag ingen aning om men finns ju ett gäng "tech jättar" med huvudkontor i Taipei så det finns väl potential. Kan tilläggas att jag träffade ett 15 tal andra svenskar där under min vistelse och trotts att SAS-linjen till Hong Kong var igång så var det ingen student som åkte den till Taipei, förmodligen för att det var för dyrt för oss priskänsliga studenter. Utan de alternativ jag hörde folk åka var Thai, Turkish, Emirates och Cathay vilket inkluderade ett byte i Europa då. Däremot åkte mina föräldrar samt endel andras föräldrar med SAS med förmodligen har väl det att göra med att de inte var lika priskänsliga. Förhoppningsvis får man väl hoppas SAS har koll på sin prissättning så de maxar intäkterna. Det sistnämnda var lite överflödig information men tyckte det var kul att dela med mig av den.

När var du i Taiwan?
Jag är här nu och vi är åtminstone 8 pers som tog SAS till Hongkong och sedan bästa möjliga flyg till Taipei. Att vi blev så många som flyger så kan ha att göra med att jag tipsade om det ;)

Däremot kan jag tänka mig att det inte är så många som kommer att tänker på alternativet. Har man inte bra koll SAS long-haul & deras fördelaktiga Ungdomspriser tänker hittar man aldrig på det alternativet.
HKG-TPE måste bokas separat biljett (oftast med en övernattning i HKG på hemvägen för att hinna 09:20 flyget till ARN) för att det skall bli lönsamt att åka med SAS. (Jag har i alla fall inte hittat någonstanns där det går att kombinera SAS Ungdom ARN-HKG & HKG-TPE (valfritt bolag))
 
Kapstaden är ju givet, under 10 000km från Köpenhamn så är ju inga problem.

Men SAS öppnar väl som vanligt en rutt knappt nån vill åka istället...
 
Kapstaden är ju givet, under 10 000km från Köpenhamn så är ju inga problem.

Men SAS öppnar väl som vanligt en rutt knappt nån vill åka istället...
Den ligger ju inte förrän på 12e plats på under served från Köpenhamn, så det är nog inte riktigt så givet. Visserligen tar den inte med hur stor andel affärsresenärer som uppskattas (isåfall skulle nog inte phuket ligga i topp), men ändå.

Snarare låter det som något sas skulle välja att öppna till just eftersom det är så få som vill åka den :)
 
Toppen