palmen
Moderator
Sen ska man dock vidare på separat biljett till Taipei som inte behöver bli direkt billigt. Alla studenter är inte under 26 hellerFörlåt men Hong Kong linjen är de billigaste sättet att ta sig till Asien som student under 26.
Sen ska man dock vidare på separat biljett till Taipei som inte behöver bli direkt billigt. Alla studenter är inte under 26 hellerFörlåt men Hong Kong linjen är de billigaste sättet att ta sig till Asien som student under 26.
Hong Kong Airlines är billigt till Taipei, runt 1200kr. Men ja, kräver separat biljett. Och jag vågar säga att en stor majoritet av alla studenter är under 26 någon gång under studietidenSen ska man dock vidare på separat biljett till Taipei som inte behöver bli direkt billigt. Alla studenter är inte under 26 heller![]()
Då kommer det säkert införas en straffskatt för bilar registrerade i Stockholm som ska parkera där. De brukar ju vara bra på komma på dumma skatter att införa inom svenskt flyg.Här har vi gratis parkering också. Så folk skulle gärna köra från Stockholm hit för att flyga![]()
Efter att ha spenderat en utbytestermin i Taipei relativt nyligen så fick jag dock känslan att den svenska turismen dit är relativt begränsad även om jag tycker fler borde få upp ögonen för destinationen. Tror för övrigt att jag hörde svenska slumpmässigt på gatan två gånger under denna tid. Affärsresandet har jag ingen aning om men finns ju ett gäng "tech jättar" med huvudkontor i Taipei så det finns väl potential. Kan tilläggas att jag träffade ett 15 tal andra svenskar där under min vistelse och trotts att SAS-linjen till Hong Kong var igång så var det ingen student som åkte den till Taipei, förmodligen för att det var för dyrt för oss priskänsliga studenter. Utan de alternativ jag hörde folk åka var Thai, Turkish, Emirates och Cathay vilket inkluderade ett byte i Europa då. Däremot åkte mina föräldrar samt endel andras föräldrar med SAS med förmodligen har väl det att göra med att de inte var lika priskänsliga. Förhoppningsvis får man väl hoppas SAS har koll på sin prissättning så de maxar intäkterna. Det sistnämnda var lite överflödig information men tyckte det var kul att dela med mig av den.
Menar du städer som Hong Kong, Los Angeles, Miami, Boston?Men SAS öppnar väl som vanligt en rutt knappt nån vill åka istället...
Den ligger ju inte förrän på 12e plats på under served från Köpenhamn, så det är nog inte riktigt så givet. Visserligen tar den inte med hur stor andel affärsresenärer som uppskattas (isåfall skulle nog inte phuket ligga i topp), men ändå.Kapstaden är ju givet, under 10 000km från Köpenhamn så är ju inga problem.
Men SAS öppnar väl som vanligt en rutt knappt nån vill åka istället...
Nej.Menar du städer som Hong Kong, Los Angeles, Miami, Boston?