Senaste nytt

Inkonsekvent tillgänglighet

bankb

Medlem
Skulle boka en flight mellan Arlanda-Ronneby.

- På desktop sidan dyker inte flighten upp, inte ens dyker upp men fullbokad.
- I appen får jag upp flighten med full flex pris. Klickar på boka men får sen felmeddelande att det inte går att bekräfta flighten.
- Ringer SAS och lyckas boka flighten.

Brukar det vara såhär eller har jag stött på något fel?

Brukar det vara såhär eller har jag stött på något fel?
Om det borde vara så kan bara SAS svara på. Men att det är så är helt tänkbart då det är fullt möjligt att ha olika tillgänglighet beroende på försäljningskanal, även om det inte direkt tillhör vanligheterna.

Om det borde vara så kan bara SAS svara på. Men att det är så är helt tänkbart då det är fullt möjligt att ha olika tillgänglighet beroende på försäljningskanal, även om det inte direkt tillhör vanligheterna.

Att det är olika tillgänglighet är ju rimligt och ett val som SAS gör. Det märkliga tycker jag att de inte ens visar upp flighten på desktop, visar den som tillgänglig i appen, men det går inte att boka.

Inte helt smidigt. Får se hur full flighten är ikväll :)

Att det är olika tillgänglighet är ju rimligt och ett val som SAS gör. Det märkliga tycker jag att de inte ens visar upp flighten på desktop, visar den som tillgänglig i appen, men det går inte att boka.

Inte helt smidigt. Får se hur full flighten är ikväll :)
Alla Arlanda-Ronneby flyg verkar hyffsat fulla idag, med bara ett fåtal lediga platser.
ARNRNB.png

Hade samma problem även när jag skulle boka en resa nästa vecka. Arlanda-Ronneby 31 maj, 18.10.

Fick dock lite mer info från tjejen hos SAS denna gång. Tydligen fullbokat flyg, men dom överbokar med fullflex biljett och garanterar plats, dock inte i Plus kabinen. Så i värsta fall slänger dom väl av nån i Go.

Aldrig varit med om detta förrän dessa två flighter. Men så länge jag kommer med planet är jag glad :)

Och gärna får fri mat och dryck :)

Hade samma problem även när jag skulle boka en resa nästa vecka. Arlanda-Ronneby 31 maj, 18.10.

Fick dock lite mer info från tjejen hos SAS denna gång. Tydligen fullbokat flyg, men dom överbokar med fullflex biljett och garanterar plats, dock inte i Plus kabinen. Så i värsta fall slänger dom väl av nån i Go.

Aldrig varit med om detta förrän dessa två flighter. Men så länge jag kommer med planet är jag glad :)

Och gärna får fri mat och dryck :)

På SK1127 18:10 du inte en enda ledig plats nej.Det kan säkert hända att några pax får vänta till 21:40flyget SK1145 som har lediga platser
ARNRNB.png

Jag har varit med om samma sak på Ronnebyflighten. Går inte att boka online men som EBD går det att få en plats om man bokar fullflex via telefon. Det är en förmån som EBD, garanterad plats om man bokar X antal h i förväg.

Då har dom varit extra generösa mot mig. Är "bara" EBG, men lyckats få den bokad två gånger nu.

Extra skumt är att den bokningen inte går att checka in via appen eller nätet utan endast på plats. Antar att det har att göra med att man inte i förväg vet vart man ska sitta.

Då har dom varit extra generösa mot mig. Är "bara" EBG, men lyckats få den bokad två gånger nu.

Extra skumt är att den bokningen inte går att checka in via appen eller nätet utan endast på plats. Antar att det har att göra med att man inte i förväg vet vart man ska sitta.

EBG och EBD har samma förmån, garanterad plats om man bokar 48 i förväg.

Toppen