Senaste nytt

[SEMI LIVE]Nu skall guldet bärgas - min första milagerun

Andreas.Net

Medlem
Nu var det dags att sticka iväg på min första milagerun och min rutt ser ut enligt följande:

GOT-ARN SAS PLUS
ARN-HKG SAS BUSINESS
Ett dygn på plats
HKG-ARN SAS PLUS (Plusgrade gick inte igenom, får se om jag kan uppgradera vid inceckning)
ARN-GOT SAS PLUS

Att göra en sån här resa hade jag nog inte ens kommit på tanken att göra innan jag började hänga på BC.

Jag tänkte mig att köra någon form av livetråd, ,men jag väljer formatet semi-live så det blir uppdateringar när jag har tid att skriva lite.

Så då är det strax dags att lämna huset och gå mot busshållplatsen.

Så så var man på väg, när jag reser i tjänsten då blir det oftast taxi, men nu när man reser privat så får det bli kollektivt.
WP_20170512_08_28_45_Pro.jpg
Idag får BC taggen sitta på denna väskan, i vanliga fall brukar jag ha den på dataväskan.

Det är nu man ångrar sig att det inte blev taxi, jag hade kunnat vara i loungen nu och suttit med ett glas fika :).

Istället sitter jag äntligen på flygbussen och kommer anlända på GOT ca 1 timme innan min flight till ARN.

Som sagt man skall inte lita på göteborgs kollektivtrafik...

Lycka till med upgrade på återresan misstänker att det bara är cash tillgängligt då eurobonus ligger nere

Då var ordningen återställd då sitter man äntligen i SAS loungen på GOT, insåg att det var ett tag sen jag har varit här, dom hade gjort om fasttrack och nu måste man visa boardingkort nedanför rulltrappan, det insåg inte jag så jag fick gå ner för trappan igen och då blev jag insläppt :).
WP_20170512_10_03_02_Pro.jpg
Det är sådana här tillfällen man uppskattar fasttrack.

WP_20170512_10_11_20_Pro.jpg
Börjar lite lätt idag då jag har 3 timmar på ARN och sen 10 timmar Businessclass....

LN-RKR tuffar på från Chicago och tar dig sedan vidare till Hong Kong. Ska bli trevligt att följa!

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen