Senaste nytt

SAS Friends & Family | Boka 24 april - 1 maj 2017

Jag skulle tro att de aktiverar samma lösenord igen någon gång under måndagen då kampanjen egentligen skulle ha börjat. Bara att hålla utkik i denna tråd så lär det postas när man kommer åt via ordinarie länk igen eller se om någon av de SAS anställda delar detta på instagram vilket de brukar vara snabba på att göra.

Ok tack. Hade lagt mig men gick upp igen då jag såg att klockan var måndag. ;-)
Får väl lugna mig till i morgon då.
Fast jag gissar att de bästa priserna redan gått. Borde nypt en resa i Plus för 5050:- till Peking när det fanns.

Hoppas kan man ju alltid göra att det dyker upp fler i morrn.

Lite skumt att mitt företag blockar dendär adressen som länkas. Den blockar dock även sidan där man kan logga in och skriva lösenordet.

Vi är ju dock inte 100% säkra på att de priserna som visas där är de faktiska Friends & Family priserna
SAS VIP Go och SAS VIP Plus-kategorierna dyker upp och jag hann köpa en biljett (Stockholm - Köpenhamn) under tiden lösenordet funkade och det är fortfarande samma pris på den sträckan (399 SEK) med länken som inte behöver lösenord. Min personliga bedömning är att det är Friends-and-Family-priserna som lägger ute och detta är as good as it gets.

SAS VIP Go och SAS VIP Plus-kategorierna dyker upp och jag hann köpa en biljett (Stockholm - Köpenhamn) under tiden lösenordet funkade och det är fortfarande samma pris på den sträckan (399 SEK) med länken som inte behöver lösenord. Min personliga bedömning är att det är Friends-and-Family-priserna som lägger ute och detta är as good as it gets.
VIP-kategorin används för andra kampanjer också så det kan vara något annat. Det har ju bland annat rapporterats om plus longhaul för 5000 kronor och jag hittar inget under 5700 kronor när jag söker via länken. Vissa datum finns det inga vip-biljetter över huvud taget när man söker, tex slutet på maj där det ska finnas möjligheter att köpa inom europa. Det går att köpa utresa men inte hemresa.

Jag säger inte att det inte är F&F kampanjen men går man via de riktiga länkarna med lösenord framöver när de publiceras så kan det mycket väl vara andra priser också än det man hittar men nuvarande länk.

När jag sökte efter SAS-biljetter hos resebyråer (ITA Matrix hittade dem inte) fick jag fram vissa priser som var lägre än SAS Vip Go-priserna, så det verkar vara någon kampanj som körs parallellt. @palmen, lyckas du hitta några longhaul plus-biljetter för 5000 SEK om du söker t ex med Kayak?

Vem har vi som har god kontakt med personal som får länkarna ang F&F från början? De borde ju blivit informerade att lösenordet ändrats.
Jag hittade första halvtimman iaf priser i Plus Stockholm-Peking ToR för 5050:- (oktober), det ändrades ganska snart till över 6000:-
Tror jag väntar och ser vilka priser som dyker upp senare.

Någon som vet vad avgiften för avbokning / återbetalning ligger på för VIP biljetterna?

För Longhaul tror jag att det är 300 EUR T/R för VIP Plus för återbetalning, 240 EUR + ändring i prisför re-issue. Det man ska vara medveten om för ändringar är att det antagligen inte finns samma priser kvar när man bokar om eftersom dessa priser bara finns under kampanjen. För Europa tror jag att VIP Plus är helt avbokningsbart (och ombokningsbart i samma prisklass utan avgift - men samma sak gäller här). VIP Go är väl inte alls avbokningsbart.

Man kan titta på reglerna när man bokar. Välj t ex ett SAS VIP Plus pris (exempel ARN-LAX), ute i rutan "Pris och information" till höger får man en länk till "SAS VIP Plus" för den sträckan. Klickar man på den kommer en dialog upp med Regler. Därifrån kan man sen gå vidare till detaljerade prisregler - bl a från kategorin "Avbokning och ändringar" finns denna information:

Kod:
FARE COMPONENT  1    ADT STOLAX SK  AICFFWEB  PU 1 N
FCL: AICFFWEB  TRF: 864 RULE: EMPF BK:  A
PTC: ADT-ADULT              FTC: WR -PREMIUM ECONOMY RESTRICTED
PE.PENALTIES
BASE FARE
FOR AICFFWEB TYPE FARES

CANCELLATIONS

BEFORE DEPARTURE
      PER ROUND TRIP CHARGE EUR 300.00.
         NOTE -
          TICKET IS NON-REFUNDABLE IN CASE OF NO-SHOW
          -----------------------------------------
          NO CHILD DISCOUNT.INFANT FREE OF CHARGE.
          -----------------------------------------
           WHEN FARES ARE COMBINED ON A HALF ROUNDTRIP BASIS
           THE CANCELLATION FEE OF EACH FARE COMPONENT WILL
           APPLY.
          ----------------------------------------------
          FULL REFUND PERMITTED BEFORE DEPARTURE IN CASE OF
          REJECTION OF VISA. EMBASSY STATEMENT REQUIRED

AFTER DEPARTURE
      TICKET IS NON-REFUNDABLE.
         NOTE -
          REFUND OF UNUSED FEES AND TAXES PERMITTED.
          FOR NON REFUNDABLE TICKETS YQ/YR DOMESTIC/
          INTERNATIONAL FEES WILL NOT BE REFUNDED.

CHANGES

ANY TIME
      PER TICKET CHARGE EUR 240.00 FOR REISSUE.
         NOTE -
          NO CHILD DISCOUNT. INFANT FREE OF CHARGE.
          --------------------------------------------------
          REBOOKING IN SAME BOOKING CLASS AS TICKETED CHARGE
          EUR 240.00 PER TRANSACTION
          CHANGE FEE WILL BE THE HIGHEST OF ALL CHANGED FARE
          COMPONENTS PER TICKET
          CHANGE FEE APPLIES FOR EVERY SINGLE CLOSED
          TRANSACTION
          FOR AUTOMATIC REISSUE THE PENALTY FEE MUST BE
          COLLECTED ON AN EMD. FOR MANUAL REISSUE ON AN EMD