Senaste nytt

Transportera vin i incheckat bagage?

Jag köpte en sån här från Rimowa:

picknick_bg_2_2.png

Min har dock kodlås istället: RIMOWA | Gourmet Sparkling Wine/Champagne Box NoneL silver Suitcase

Det är väl egentligen en riktigt onödig pryl, men den är snygg att ha hemma med favoritflaskan i
 

Nemo

Medlem
[...]jag även släpade hem en sån här som avgjorde att jag hejdade mig. ;-)
Visa bifogad bild 62733
OT
Skinkan åkte med i handväskan och inga ögonbryn höjdes så jag gissar att det är vanligt att folk tar hem såna.
Nästa gång jag reser dit ska jag ägna mer tid åt att provsmaka de olika skinkorna och förmodligen satsa på en dyrare.
OT. Jag har för mig att skinkorna sätts fast i ändarna i ett vågrätt ställ hos konsumenten, och en fuktig linnehandduk läggs över ytan du skurit ut, förvarad i vanlig rumstemperatur. På så sätts fortsätter den mogna och förhoppningsvis blir godare.
 

ESSA

Medlem
OT. Jag har för mig att skinkorna sätts fast i ändarna i ett vågrätt ställ hos konsumenten, och en fuktig linnehandduk läggs över ytan du skurit ut, förvarad i vanlig rumstemperatur. På så sätts fortsätter den mogna och förhoppningsvis blir godare.

Tack det var ett bra tips!
Ska se om jag får tag på nån sån ställning. Fanns ju i Andorra men hade inte plats att ta hem.
Får läsa på själv om hur jag bäst tar hand om skinkan nu.
 
Toppen