Klev av tåget och tog 3 rulltrappor upp.
Eftersom jag redan visste att det skulle bli incheckningsdisk 4 så gick jag raka spåret och var där på några minuter.
Två herrar före mig i kön.
Tjejen som checkade in ekonomipassagerare uppmärksammade att det tog lång tid samt min SAS Gold Tag på väskan och vinkade fram mig. Efter 1 minut var det klart. I incheckningsområdet såg jag några Ethiopianrepresentanter, några kameramän och representanter från OSL så någonting blir det säkert borta vid gate. Gick runt hörnet och genom SAS nya? fast track på 2 minuter. Väldigt smidigt!
Tänkte att jag skulle knata i den nya terminalen och började gå. Ju längre jag gick desto mer funderade jag på vad de hade byggt egentligen. Det såg ju precis ut som förut. På vägen tillbaka insåg jag att jag gått hela vägen bort i den gamla inrikesterminalen. Jaja stegräknaren fick jobba iallafall!
Eftersom jag aldrig varit i den här enden av terminalen så tänkte jag passa på att testa SAS loungen som fanns där. Tog hissen upp men fanns inte en enda ledig plats så gick ner igen.
På väg till "min" terminal ser jag dock rulltrappan upp till den nya och tog ändå en avstickare för att kolla. Som sig bör var den väldigt ljus, öppen och fräsch!
Härifrån ser jag ET parkerad på gate F18.
Nu skriker mina Eccoskor att jag måste ta mig till loungen för vila, mat och dricka. Ceee ya!