Sedan är det nog så att Norwegian har lyckats bättre med sin marknadsföring än SAS och det är här SAS måste börja hitta tillbaka. Sedan nu tycker jag t.ex att åka premium med Thai är bättre än premium med SAS och att i den nya kabinen på Thai är bra att åka med i ecco o där behöver man inte betala för drycker etc utanför måltiden, men visst jag gillar flygande SAS även om viss kabinpersonal från CPH inte är den bästa direkt.Man skall ha klart för sig att Thaii har en mycket lägre kostnadsnivå än exv SAS för sina besättningar. Det är ju därför om Norweigean placerar alla sin besättningsmedlemmar i Bangkok för att kunna dumpa lönekostnaderna.
När det gäller servicekonceptet vill jag påstå att SAS är överlägsen TG i samtliga klasser så när det gäller den delen kan inte Thaii vinna passagerare.
Intressant. Vad skulle det vara för flygplansmodell som PrivatAir köpt in? En 737?Fick lite andra/tredje hands info igår om att SAS nu förlängt med PrivatAir (till Boston) till nästa vår.
Varför att det är så kort tid kan man fråga sig?
Från samma källa fick jag höra att PrivatAir köpt in ett nytt flygplan som SAS vill hyra.
Den linjen man tittade på var till Shanghai och skulle vara avgång från Skandinavien runt lunchtid.
Här tolkar jag som att ARN ligger närmast att få denna linje dvs om nu inte flygskatten kommer..
Mota finnen i grind?Slussas det så mycket pax till CPH för SK997 att det behövs en direktflygning från ARN också?
Min källa ställde inte denna relevanta följdfrågaIntressant. Vad skulle det vara för flygplansmodell som PrivatAir köpt in? En 737?
Mota finnen i grind?