LCY - JFK 1200GBP!!! Det är alltså A318 maskinen med 32 Club säten. Ger First status poäng. 420 + 80 om man köper till en 2600SEK business från ARN.
Jag har själv inte bokat BA biljetten men om jag har förstått rätt, så är det inte fallet då båda biljetter tillåter End-on-End med BA biljett.Det blir fortfarande två PNR'er. Dom kan länka dom vad jag vet, men inte merga till en PNR.
AHO, jag kollade på ITA Matrix på End-on-End för dessa. Tyvärr blev inte jag klokare av det som står där, men det verkar vara väldigt reglerat just för att undvika det vi nu talar om som jag uppfattar det. Kolla gärna du om du får något vettigt ut den information som finns
AHO, jag kollade på ITA Matrix på End-on-End för dessa. Tyvärr blev inte jag klokare av det som står där, men det verkar vara väldigt reglerat just för att undvika det vi nu talar om som jag uppfattar det. Kolla gärna du om du får något vettigt ut den information som finns
BA Fare basis: I4UKJB skrev:Combinability
END-ON-END
END-ON-END COMBINATIONS PERMITTED WITH INTERNATIONAL FARES. VALIDATE ALL FARE COMPONENTS. FARES MUST BE SHOWN SEPARATELY ON THE TICKET. SIDE TRIPS PERMITTED WITH NO RESTRICTIONS.
END-ON-END NOTE -
ADDONS PERMITTED
PROVIDED -
COMBINATIONS ARE NOT FOR CARRIER AA/BA/IB WITHIN EUROPE EXCEPT AS PROVIDED ABOVE COMBINATIONS ARE FOR CARRIER AA/BA/IB/EC
ITA visar biljettregler av BAs kampanjbiljett London-New York i Club World så här:
"FARES MUST BE SHOWN SEPARATELY ON THE TICKET" betyder inte att det blir två bokningar.
T ex man kan boka Stockholm/Göteborg-London(fare 1) och London-Istanbul/Aten(fare 2) som en bokning utan problem. BA.com klarar det.
Men BA.com(inte bara BA.com för BAs försvar) klarar inte autoprice av kombo-biljett om det finns pris(er) för mellan två städerna.
Toronto kostar £1019 i Club World! Bangkok £1299. Riktigt bra priser
Jag köpte BA aktier för sent, inget svar på vad som händer med IAG aktierna, men 10% extra som aktieägare skulle sitta bra?
GBP är nu 11.15kr, så fortfarande bra