Senaste nytt

SAS slutar tillhandahålla tidningar i loungerna från 1 mars 2017

Agö

Medlem
Denna förändring smögs in i ett nyhetsbrev. Riktigt svagt tycker jag, inte minst i samband med att man slutar utveckla iPad-appen. Det finns ju även folk som inte reser med dator/iPad/smartphone. Exakt två år efter att tidningar försvann från gaterna. Länken i mailet går förstås i vanlig ordning inte till något vettigt.

Nu tager vi det næste skridt ind i fremtiden. Fra den 1. marts udskifter vi papiraviserne i SAS lounges med digitale aviser og bøger. Udvalget er tilgængeligt for alle besøgende i vores lounges via SAS app'en.

upload_2017-2-28_20-2-40.png
 

011430121

Medlem
Denna förändring smögs in i ett nyhetsbrev. Riktigt svagt tycker jag, inte minst i samband med att man slutar utveckla iPad-appen. Det finns ju även folk som inte reser med dator/iPad/smartphone. Exakt två år efter att tidningar försvann från gaterna. Länken i mailet går förstås i vanlig ordning inte till något vettigt.

Nu tager vi det næste skridt ind i fremtiden. Fra den 1. marts udskifter vi papiraviserne i SAS lounges med digitale aviser og bøger. Udvalget er tilgængeligt for alle besøgende i vores lounges via SAS app'en.

Visa bifogad bild 61586
Men det sälj tidningar på varje flygplats för den som önskar en papperstidning.
Vi måste inse att vi betalar väldigt lite för flygbiljetterna nu förtiden mot för 10-15 år sedan. Något måste flygbolagen skala bort.
 

igelkotten

Medlem
Har aldrig plockat på mig någon tidning i lounge. Kanske är det så att många, likt mig, alltid har datorn/mobilen med sig och sitter upptagen med den prylen istället?

Vet inte om SAS faktiskt har kikat på det, men de kanske kom fram till att det inte var så många kunder som faktiskt nyttjade tidningsutbudet? Hellre då att pengarna läggs på något som uppskattas av fler.
 

mha321

Medlem
Vore intressant att se hur mycket det faktiskt kostar.

Om de var tvungna att ta bort något av det som finns i loungen, så var det nog ändå ett av de bättre alternativen tycker jag. Eller minst dåliga åtminstone.
 

011430121

Medlem
Visst, och det säljs mat och dryck också på varje flygplats. Det argumentet köper jag inte.
Jag tror att tidningshanteringen i loungerna är dyr för SAS, mycket manuellt jobb med ihop samling och de återvinns vill jag minnas så de skall snyggas till bilagor läggas in i tidningen. Sedan skall utländska tidningar transporteras från flyget till loungen, lastas lossas ur flyget.
Jag läser ca 5 tidningar om dagen, fyra av dem är på nätet, DI läser jag som papperstidning när jag är hemma, funderar att även gå över till att läsa den på nätet.
Utan att ha gjort någon uträkning tror att SAS kan spara stora pengar på detta.
Men det är alltid roligt (på svenska roligt) när vi har olika uppfattning.
 
Toppen