Senaste nytt

Lufthansa lanserar direktsänd TV ombord

Tennis, slalom eller golf skulle funka för mig men inte fotboll. Samtidigt undrar man hur LH ska säkerställa att det sitter bredvid varandra resenärer som hejar samma lag annars kan det behövas poliser att lunga ner fotbolls huliganer onboard. :rolleyes:

Tennis, slalom eller golf skulle funka för mig men inte fotboll. Samtidigt undrar man hur LH ska säkerställa att det sitter bredvid varandra resenärer som hejar samma lag annars kan det behövas poliser att lunga ner fotbolls huliganer onboard. :rolleyes:

Antagligen därför BA aldrig kommer satsa på detta ;)

Tycker detta verkar grymt! Alltid trevligt med fler val av underhållning ombord och grymt att de sänder de riktiga tungviktarna inom idrotten som OS mm. Själv hade gärna sett att de även sände uppdaterade nyheter varje timme eller varför inte CNN (eller liknande)

Som gammal tävlingsåkare i skidåkning styr jag t.om resor efter hur tävlingarna ligger, så att jag inte ska missa något:p Samma gäller när Milan spelar fotboll.... Senast jag missade en match var i Oktober 2009 (tragiskt, men sant).

Jag tittar på de flesta sporter.... Främst ser jag fotboll, skidåkning, friidrott, AFL, golf...¨

Det enda jag inte orkar med att titta på är segling...

En snabb internetanslutning hade dock löst problemet för mig. Jag har Eurosport Player som täcker in de flesta sporter som intresserar mig... Milan-matcher är dock fortfarande heliga (så då blir det hemmakväll).

Ex Continental har ju Directv på inrikes. Kostar iofs några dollar (8 tror jag) men gjorde att tiden verkligen gick fort.
Skulle vara trevligt om det dök upp mer.

Tas kanalen emot via Internet så finns det ju självklart möjlighet att erbjuda Internet till passagerarna också. Problemet är antagligen att kapaciteten inte finns för detta. Ponera att 100 pers sitter och tittar på YouTube videos i 8 timmar, går åt massvis med bandbredd för detta.

Kanalen tas emot från satellit, men distribueras ombord på planet via nätverket som är byggt för att erbjuda internet ombord.

Kanalen tas emot från satellit, men distribueras ombord på planet via nätverket som är byggt för att erbjuda internet ombord.

När jag åkte ett nytt italienskt snabbtåg (reportage på sidan) användes samma teknik, men det fungerade då mycket dåligt
:(.

Förväntar mig dock att tyskarna löser det hela på ett bättre sätt :)

Toppen