Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Kanske kommer bli IT stöd för prio boarding nu, iaf nytt boarding kort. Någon annan som tänkt på att de nu står att både "Fast Track/Prio Boarding"?

Attachments

• IMG_7092.JPG
    IMG_7092.JPG
    43 KB · Visningar: 561
Hörde en ny variant på Priority Boarding utrop ikväll i Köpenhamn.
"Vi kommer skippa priority boarding som vi brukar göra, för att planet inkommet något sent. Detta för att vi ska kunna boarda snabbare och komma iväg i tid."

Utsatt boarding tid var kl 20.20 och galoppen började kl 20.26. Pushback kl 20.41, 1 minut försent.

Klockren prioboarding på gårdagens SK 542 mellan Manchester och Köpenhamn. Trots att personalen ropade ut tre gånger att endast rad 1-4 skulle boarda reste sig 15-20 personer, som satt i sofforna bredvid den lilla kö som bildats, och trängde sig in nästan först i kön när boardingen skulle starta. Detta hade de inte mycket för då de bryskt nekades ombordstigning av gatepersonalen.

(Det er mye feilkorrigering i strekkoden på et boardingkort, så jeg ville fjernet hele strekkoden før jeg lastet opp et bilde av det. Ikke så farlig med bookingreferansen med en reise som er avsluttet, men navn og eurobonusnummer og sånt ligger jo også der.)

Reiste fra BRU i helgen, der hadde alle gatene egen kø for prio boarding og det fungerte fint. Stusset litt når jeg så det nye boardingkortet, men OSL og CPH hadde samme gamle "kaoset".

Plötsligt händer det. Boardade precis sas från Stavanger till Stockholm. Hela gaten står upp i väntan på att börja boarda, de ropar ut att plus och Star gold börjar boarda och alla i gaten står blixt stilla. Är jag enda med star gold ombord idag?
Flygvärdinnan ombord såg väldigt förvånad ut när jag kom till planet, undra om de hade koll på att Boarding börjat...

Prio boarding tycker jag aldrig fungerar i Tromsö eller så kanske varje flyg enbart har plus stolar från Tromsö till Oslo ;) Överlag har jag faktiskt aldrig upplevt att prio boarding funkat inom norden med SAS. En gång har jag upplevt en klockren prio boarding och det var på LHR där det var två köer och en skylt med sas plus/ebg/ebd och en annan kö. När vi hade boardat då fick de andra gå ombord. Sånt här saknar jag i norden, en speciell kö för oss som har prio boarding.

Toppen