Senaste nytt

Bra restauranger och aktiviteter i Dubai

segra

Medlem
Ottomans, grym Turkisk. Be om bord på terrassen då har man bra koll på Dubai marina:

Ottomans at Grosvenor House Dubai

Al Mahara på Burj Al Arab, snordyr men bra. Prisindikation: 2 vuxna, 2 tonåringar. 7500 Skr.
Då käkade/drack vi: Champagne drink som fördrink ca 300 Skr/st (Barnens signature drinkar ingick)
1 flaska rött, ett av de billigaste. Tror det gick på 8-900 Skr. 4 huvudrätter varav 2 signatur rätter. Jätte
bra mat men definitivt inte värt slantarna. Väldigt rogivande att sitta runt akvariet dock.

https://www.jumeirah.com/en/hotels-resorts/dubai/burj-al-arab/restaurant-at-burj-al-arab/al-mahara/

Bifogar ngn bild från Al Mahara.

DSC_0527.jpg

DSC_0528.jpg

DSC_0548.jpg

DSC_0549.jpg

DSC_0558.jpg
 

nilsson

Medlem

johhenrik

Medlem

Table 9 var riktigt bra när jag var där för ett par år sen. De lyckades till o med att få världens tråkiigaste mat, quinoa (som ju smakar pappersmassa..), att bli riktigt gott. Gick loss på c:a 3.000kr tror jag. Då tog jag 7-rätters meny med vinpaket till. Om du ska dit, boka Chef's table tycker jag. Då sitter du i köket o ser på medan de lagar maten.
 

Svenska73

Medlem
Japanska restaurangen på Armani Hotell är supergod. Bättre än Nobu tyckte vi iaf. Asado på The Address gillar vi också, gottkött.
 

Direktorn

Medlem
Bumpar tråden då en del ska boka på qatars kampanj verkar det som. Vill själv bidra med en mycket prisvärd restaurang jag besökte förra gången jag var dit, Kris with a view som rekades av en kompis som bodde där. makalös utsikt och bra mat till bra priser
 

rvarttinen

Medlem
Precis hemkommen från Dubai och kan rekommendera att besöka på Al Muntaha, högst upp i Burj al Arab. Dyrt? Ja! Kul upplevelse? Ja! Bör nog upplevas åtminstone en gång.

En annan positiv upplevelse fick vi då vi besökte "Arabian tea House" i de "historsika" kvarteren. Det är ca 10..15 min.promenad från metro stationen Al Fahid. Arabian Tea House - Home
Trevlig innergård och de serverar allt från te till lite mer matigt. Vi var där en eftermiddag och tog lite te och sötsaker, men av de portioner vi såg serveras så behöver man nog inte gå därifrån hungrig ..!..
 
Last edited:
Toppen