Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

Waxdepån i Täby tar inte amex och jag kunde inte få faktura så jag kunde få poängen via betalo.
Påtalade detta för dem att det kan vara bra om något av dom alternativen finns, blir många poäng när man skyddar bilen.

La Neta på barnhusgatan i Stockholm tar ej amex, medans deras restaurang på Östgötagatan gör det. Mycket skumt!

Börjar bli dags att serva bilen för mig tänkte höra om Mekonomen generellt inte tar Amex?, kolla på deras hemsida och där stod de att de hade stöd för Visa/Mastercard ..

För några veckor sedan skulle min mor boka ett hotell i NYC via hotels.com. Via hennes dator kom inte AMEX upp som alternativ och det funkade inte att mata in ett amex-kortnummer. Men när jag bokade samma hotell och samma nätter kunde jag betala med AMEX (via min smartphone. tror det var med appen.)

För några veckor sedan skulle min mor boka ett hotell i NYC via hotels.com. Via hennes dator kom inte AMEX upp som alternativ och det funkade inte att mata in ett amex-kortnummer. Men när jag bokade samma hotell och samma nätter kunde jag betala med AMEX (via min smartphone. tror det var med appen.)
Det har rapporterat liknande tidigare.
Det konstiga var att andra kunde boka samma hotell och kunde betala med Amex.

Ställen som inte tar emot Amex | Sida 32 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

KappAhl tar inte Amex. Lite förvånad över att en så pass stor kedja inte gör det. Det är inte ofta jag handlar där, men ibland lite kläder till dottern. Irriterande!

Toppen