Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Allt har två sidor. Jag tycker det är gött att transaktionen kommer på nästa år, alla vouchers för 2016 är klara sedan länge. Huvudsaken är att betalningsmittagarna har fått sina pengar i tid så man inte riskerar räntefakturor.

Betalo har nu skickat ut ett brev där det står att de kommer dras tidigast 2/1 från amex kortet.

info@betalo.se skrev:
Hej,

Vi kontaktar dig med anledning av att du under perioden 21/12-29/12 2016 genomfört en eller flera betalningar med ett American Express-kort.

Dessvärre har den partner som vi anlitar som betalningsväxel, DIBS, informerat oss om ett tekniskt fel de haft under den här perioden. Det innebär att ditt kort inte kommer att debiteras förrän den 2/1-2017. Detta gäller inte specifikt för Betalo utan är ett generellt problem hos Dibs.

Det tekniska problemet hos Dibs påverkar inte din betalning, som har nått mottagaren enligt dina angivna betalningsuppgifter och datum. Det enda som påverkas är alltså att ditt kort inte kommer debiteras förrän den 2/1 2017.

Vi förstår att det här är viktigt och har inlett en diskussion med Amex och Dibs kring debiteringsdatumet. Vi kommer fortsätta det arbetet efter nyårshelgen och återkommer till dig så fort vi har mer information.

Har du några ytterligare frågor är du välkommen att kontakta oss per e-post (info@betalo.se) där vi är tillgängliga under helgen. Annars finns vi tillgängliga via telefon 08-6629600 från kl 10 på måndag.

Med vänlig hälsning,
Stefan Salomonsson, VD

Jag har nyligen skaffat mig Amex elite och målet 2017 är en 2-4-1 voucher. Tänkte därmed betala räkningar med betalo/billhop men nästan alla mina räkningar ligger som autogiro eller e-faktura på Nordea. Är det att avbryta dessa och be om pappersfakturor eller hur gör ni?

När min e-faktura kommer kopierar jag belopp, bg/pg osv och betalar via Billhop/Betalo, sen slänger jag helt enkelt e-fakturan :)
Beträffande autogiro måste du ju avbryta det avtalet, annars dras ju beloppet automatiskt.

Min betalning som jag gjorde nyligen har gått igenom, dvs pengarna har nått mottagaren. Mitt Amex kommer dock inte att debiteras förrän 2/1-17.
Fick mail om det idag. Men det gör mig faktiskt bara nytta, då den summan kommer räkna mot 2-4-1 under 2017!

"Vi har för tillfället problem med American Express-kort vilket innebär att du för tillfället inte kan genomföra nya transaktioner med detta kort. Vi arbetar på att hitta en lösning så snabbt vi kan."
Hur länge har detta legat uppe på Betalo? Är tillfälligt verkligen tillfälligt eller ser vi ett problem på längre sikt med Amex & Betalo?

En nyfiken fråga, ni som betalar era räkningar med Amex via Betalo, hur motiverar ni avgiften på 2,5% Vore kul att få input från andra och se hur ni tänker.

God fortsättning på 2017! :)

Jag har fått ned avgiften till 2.1% och kör numera med Billhop. Tycker deras gränssnitt inte är lika bra men bemötande och service är många gånger bättre än Betalo. Avgiften går på företaget men det skulle inte vara minsta problem att motivera betalning privat. En magisk resa till exempelvis Asien i First med Lufthansa, Thai och ANA skulle jag kosta 9 975 i avgifter (Amex Elite, 95 000 poäng med en voucher blir 475 000 via Betalo/Billhop). Tillkommer några tusenlappar i skatter. Inkluderar en dag vid FCT/FCL (och andra trevliga lounger på vägen), möjligheter till trevliga layovers samt en trevlig destination. Och förstås resande i First i stort sett hela vägen.

För liknande pris som en biljett i economy får man alltså en oförglömlig upplevelse i First:)

Toppen