Senaste nytt

Uledsaget barn på bonus billet

LarsCph

Medlem
Det ser ud til at det er en rigtig fin forretning at booke billet til uledsaget barn med eurobonus point - for det første er prisen 50% af en voksen billet i point

EuroBonus-point - SAS

For det andet betaler man ikke gebyret for assistanceservice når rejsen bookes med point

Børn, som rejser alene - SAS

Det betyder så vidt jeg kan se at jeg kan sende min datter på efterårsferie næste års hos hendes gudforældre i Norge (København-Sandefjord-København) for bare DKK 328 i taxes + 10.000 eurobonus point.

Er der nogen som har prøvet det? Man skal så vidt jeg kan se ringe for at booke rejsen når barnet rejser alene. Og fungerer det godt med assistanceservicen?

Jag kan varken läsa eller förstå ett ord danska så föreslår att du skriver på engelska istället. No offense:) Med translator så har jag dock förstått att du upptäckt något jag observerade denna sommar. Att boka biljet för unga barn med assistans kan bli dyrt. Man måste ringa in och då tillkommer en kostnad på 250 SEK, eller är det 300? Dessutom tillkommer avgift för assistans vilket är på liknande belopp.

När man bokar en biljett med poäng så är det inga avgifter, varken för assistans eller manuell bokning, och biljettpriset är 50% av vuxenpoäng. Jag använde detta flera gånger under sommaren på inrikesresor i Sverige och det fungerade toppen. Väldigt fördelaktigt IMHO, speciellt om man bokar sent.

Jag kan varken läsa eller förstå ett ord danska så föreslår att du skriver på engelska istället. No offense:)
Det finns/fanns en engelskspråkig del av BC. Går du via BC.se/no/dk hamnar man i detta forum (inte engelska), så jag antar att det ska gå bra med vilket skandinaviskt språk som helst, och egentligen inte engelska om det engelskspråkiga forumet är kvar hos BC.

I teorien låter det bra. Danska är dock väldigt annorlunda jämfört med svenska och norska. Troligen är det mig det är fel på:) Jag talar Svenska, Engelska, Spanska och Tyska men när någon pratar danska förstår jag inte ett ord. Kanske beror det på de Norrländska rötterna? Du är ju från Umeå, förstår du danska?

Haha - det er helt OK. Jag kan också skriva svenska, men jag är bara inte så bra på det :) Jag kan även läsa svenska och norska.

Hur som helst - @kaktusen - du svarade på mina frågor. Tack för det - och nu måste jag spara mina poäng för bokning av resor för min dotter. Det verkar vara bra värde för poäng :)

Last edited:
Haha - det er helt OK. Jag kan också skriva svenska, men jag är bara inte så bra på det :) Jag kan även läsa svenska och norska.

Hur som helst - @kaktusen - du svarade på mina frågor. Tack för det - och nu måste jag spara mina poäng för bokning av resor för min dotter. Det verkar vara bra värde för poäng :)
Off topic svar.
Du låter som en helt annan person när du skriver på svenska, Lars. :)

Toppen