Senaste nytt

Kan vi besöka alla världens länder 2016? (Karta)

mtlmr

Medlem
Det var ju någon här som hyllade sin weekend till Beirut för lite sedan, så den ska ju egentligen varit inprickad, om denne hittat denna tråd :)
 

olo

Medlem
Franska Guyana är ett franskt departement, så det borde bokas bort som Frankrike. (Lex Gotland)
Paracelöarna tillhör Kina, även om flera andra gör anspråk på dem.

Hur är det med följande självstyrande områden - ser vi inte bara till självständiga stater och borde därför pricka av nedan? (Lex Grönland)
Puerto Rico, USA
Isle of Man, UK
Franska Polynesien, utomeuropeiskt förvaltningsområde (oavsett nyligen besökt av @Ludvig Skalme)
Nordmarianerna, USA
Cooköarna, Nya Zeeland
Niue, Nya Zeeland

Sen tror jag att @El Oso har ett välbesökt resmål som inte avprickat på listan.
 

El Oso

Medlem
Det är helt korrekt @olo , Haiti är jag en frekvent besökare av. Sedan Puerto Rico och Dominica är Ö:ar som kan bockas av om det nu skulle passa:)
 
  • Gilla
Reactions: olo
Jag ser listan och inser att man gravt måste ändra resemönstret för att kunna bidra till avbockningar här =}

Jo, samtidigt så kan man ju ge begreppet "milage run" en vidgad innebörd. :)

Men, så klart, vad får det kosta? Kollade faktiskt igår om jag skulle göra en extra sväng för att bocka av tre av de återstående länderna. Får fundera en stund till innan jag bestämmer mig.
 

chazzie

Medlem
Jo, samtidigt så kan man ju ge begreppet "milage run" en vidgad innebörd. :)

Men, så klart, vad får det kosta? Kollade faktiskt igår om jag skulle göra en extra sväng för att bocka av tre av de återstående länderna. Får fundera en stund till innan jag bestämmer mig.

Så är det naturligtvis! Sen är vissa länder besvärliga att få visum till, men allt är så klart möjligt. Jag skulle personligen kunna tänka mig att åka till "-stan"-länderna i Centralasien, vissa är lättare än andra där men alla ska vara möjliga att besöka.

Set är det den där lilla detaljen med tid för att göra det också.... =}
 
Toppen