Jag är på väg mot västeråstrakten nu, hade kollat på ay till västerås om det inte annonserats att linjen skulle läggas ned. Snacka om att skjuta sig själv i foten.Nu är det "bara" 2v kvar tills jag testar. Det mest spännande är egentligen om linjen finns kvar när jag ska åka, men det är åtminstone påväg hem från möten
Med tanke på att ingen på BC.se tycks ha testat linjen ännu så anar jag att också det allmänna bokningsläget fortsatt inte är sådär superbra (?) Hörde med ABB och man tycks inte ha bokat alltför många biljetter. Alarmerande då deras resor ofta går i österled (Indien o Kina) vilket också är synonymt med Finnairs nät...
EDIT: Man har bytt från ATP till SAAB340 iaf. Behöver man kanske "bara" 20 fulla säten/avgång för att gå runt.
Man har bytt från ATP till SAAB340 iaf. Behöver man kanske "bara" 20 fulla säten/avgång för att gå runt.
Var originalplanen att flyga ATP? Det har varit SAAB340 hela tiden som linjen flugits, och även den har man haft svårt att fylla.
Var originalplanen att flyga ATP? Det har varit SAAB340 hela tiden som linjen flugits, och även den har man haft svårt att fylla.
Jag åkte förbi Flygplatsen idag och det är ett mindre plan nu än när jag åke med förra månaden.
Jag är dålig på modell namn på dom småplanen. Men förut var den större??
Men radioreklamen har man glömt ändra, igår skröt man för fullt om de goda förbindelserna med världen tack vare tre avgångar/dag.O nu har Nextjet bekräftat att man driver linjen kommersiellt. Man har minskat dagliga avgångar från 3 till 1. 13 från Västerås o 16 från Helsingfors.
.
Ja....inte så mycket som tycks fungera.Men radioreklamen har man glömt ändra, igår skröt man för fullt om de goda förbindelserna med världen tack vare tre avgångar/dag.