Senaste nytt

Förmåner som aktieägare i reserelaterad bolag (flyg, hotell, hyrbilar, etc.)

Förmånen som BA/IAG aktieägare har haft avskaffades häromdagen enligt hemsidan:

"Following a review, we are ending the discount scheme for former British Airways' shareholders.

The discount scheme will close on 31 January, 2015 and former eligible British Airways shareholders can continue to book discount flights until that date, via ba.com, through the booking section of the IAG website."

Trådväckning.

Är det någon som har 400 SAS aktier i dagsläget och försökt att använda förmånerna i år? Är intresserad att få höra hur ni tycker att det fungerat. Så som jag förstått det så gäller inte rabatten alla biljetter utan visa "promotions", vilket känns lite sådär om det stämmer. Annars känns detta rätt intressant. Men som sagt, skulle gärna vilja höra från någon som faktiskt har erfarenhet kring denna bit.

Trådväckning.

Är det någon som har 400 SAS aktier i dagsläget och försökt att använda förmånerna i år? Är intresserad att få höra hur ni tycker att det fungerat. Så som jag förstått det så gäller inte rabatten alla biljetter utan visa "promotions", vilket känns lite sådär om det stämmer. Annars känns detta rätt intressant. Men som sagt, skulle gärna vilja höra från någon som faktiskt har erfarenhet kring denna bit.

Jag använder rabatten regelbundet och det fungerar. Dock bara för t/r (ej interkontinental) och bara i Go. Att boka med VIP-kampanj brukar vara billigare men när det är vanlig publika kampanjer brukar man få ytterligare några procents rabatt som aktieägare.

Jag ägde lite SAS-pref aktier, inte jättemånga men fick ett brev med aktieägarrabatt, ser det som ett bättre alternativ än de vanliga SAS-aktierna.

Accor lär ska ha Platinum-kort för aktieägare. Och, var i kontakt med en annan medlem för några år sedan som har aktier i Air France och fick vissa förmåner där. Bland annat specialvisningar och events, framförallt i samband med stämman.
Gissar att i båda fallen så behöver man väl äga ett visst antal för att få förmåner.

Accor lär ska ha Platinum-kort för aktieägare.

Gissar att i båda fallen så behöver man väl äga ett visst antal för att få förmåner.

Tyvärr är förmånen att få Platinum i Le Club devalverad till möjligheten att få Gold. Gäller dock endast första året som medlem i deras aktieägarklubb. Därefter måste statusen "förtjänas" på vanligt vis, dvs. genom poäng baserade på hotellnätter.

50 oregistrerade eller 1 registrerad aktie är vad som gäller.

Tyvärr är förmånen att få Platinum i Le Club devalverad till möjligheten att få Gold. Gäller dock endast första året som medlem i deras aktieägarklubb. Därefter måste statusen "förtjänas" på vanligt vis, dvs. genom poäng baserade på hotellnätter.

50 oregistrerade eller 1 registrerad aktie är vad som gäller.
Trist! Då blir det inte mycket nytta, i alla för mig, att investera i Accor m.a.o.
Månne har de rätt många "aktieägare" som bara vill åt kortet??

Jag använder rabatten regelbundet och det fungerar. Dock bara för t/r (ej interkontinental) och bara i Go. Att boka med VIP-kampanj brukar vara billigare men när det är vanlig publika kampanjer brukar man få ytterligare några procents rabatt som aktieägare.
Så det är alltså en rabattkod som du kan använda regelbundet? Eller är det mer som Amex 2-4-1 voucher, fast i detta fall att du får en rabattkod som du kan använda 1-2 gånger per år? Och en annan fråga, hur stor är rabatten numera?

Har 401 SAS aktier, hur får man aktie-ägar rabatt? Måste man anmäla detta till SAS? Har anmält mig på SAS investor relations , men inga erbjudan eller kod har kommit.

Toppen