Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

mha321

Medlem
Så Lufthansa business är bara skit eller hur ska man tolka? Är de isf bättre att flyga SAS business till lax och United därifrån till Hawai?
Det är definitivt inte skit. Men om alternativet var sas via lax skulle jag välja det varje gång.

Just på A380 är business kabinen väldigt stor vilket gör det mycket mer som en buss och mindre personligt. På de mindre flygplanen är Lufthansa mycket bättre. Hårdvaran ligger fortfarande en god bit efter sas i min mening, men servicen blir mycket trevligare.

Allt det gäller Business. First är naturligtvis något helt annat....
 

Sequal

Medlem
Hej!

Har bokat en awardresa
ARN-FRA-PEK-BKK BKK-HND-FRA-ARN

Där ruttern PEK-BKK samt BKK-HND var bokade i F.
Nu har det hänt, jsom jag bara trodde hände andra och inte mig.. TG har ju som brukligt hastigt och lustigt gjort en sk equipment change på båda rutterna från 747-4 till 777-3 som är konfiguerad utan F.
Har blivit ombokad till C på båda flighterna (vilket upptäcktes av en slump i bokningen, inget mail eller annat aviserande).
Hela grejen med TG var att få testa deras F, C är inte lika intressant.

BKK-HND kan jag boka om så jag åker på tidigare flighten som fortfarande har 747-4 och F.

Har redan bokat hotell i BKK men är flexibel +-1 dag, dock styr hemresan som är bokad i F med ANA vilken jag inte vill bli av med.

Är det någon som har erfarenhet med equipment change och ombokningar?

Vad säger reglerna vid award när flygbolaget har bokat om en, kan jag be dem göra ombokningen utan att betala 150kr samt se om det finns någon annan route där jag kan maximera nyttjandet men gränsar då på antal segments på ditresan?

Tack på förhand!
 

agehall

Medlem
Är det någon som har erfarenhet med equipment change och ombokningar?
Finns massor av erfarenheter. Sök lite så kommer du nog att hitta en massa inlägg om det. Tyvärr har du inga bra outs här. Risken är att Thai ändrar plan flera gånger om och även om du bokar om så kan det skita sig där också likaväl som de kan ändra tillbaka equipment på din nuvarande flight.

Vad säger reglerna vid award när flygbolaget har bokat om en, kan jag be dem göra ombokningen utan att betala 150kr samt se om det finns någon annan route där jag kan maximera nyttjandet men gränsar då på antal segments på ditresan?
Tekniskt sett är det en ändring du vill göra, så du borde betala ändringsavgift. Dock skulle jag misstänka att om du har lite tur kan du slippa det om du förklarar problemet.
 

kajjan85

Medlem
Hej!

Har bokat en awardresa
ARN-FRA-PEK-BKK BKK-HND-FRA-ARN

Där ruttern PEK-BKK samt BKK-HND var bokade i F.
Nu har det hänt, jsom jag bara trodde hände andra och inte mig.. TG har ju som brukligt hastigt och lustigt gjort en sk equipment change på båda rutterna från 747-4 till 777-3 som är konfiguerad utan F.
Har blivit ombokad till C på båda flighterna (vilket upptäcktes av en slump i bokningen, inget mail eller annat aviserande).
Hela grejen med TG var att få testa deras F, C är inte lika intressant.

BKK-HND kan jag boka om så jag åker på tidigare flighten som fortfarande har 747-4 och F.

Har redan bokat hotell i BKK men är flexibel +-1 dag, dock styr hemresan som är bokad i F med ANA vilken jag inte vill bli av med.

Är det någon som har erfarenhet med equipment change och ombokningar?

Vad säger reglerna vid award när flygbolaget har bokat om en, kan jag be dem göra ombokningen utan att betala 150kr samt se om det finns någon annan route där jag kan maximera nyttjandet men gränsar då på antal segments på ditresan?

Tack på förhand!

Andra alternativ för två legs i F till BKK är:

Frankfurt-Hongkong, Lufthansa F,
Hongkong-Bangkok, Thai F.

eller

Frankfurt/London-Tokyo, ANA eller Lufthansa F
Tokyo-Singapore, ANA F
Singapore-Bangkok, SQ/Thai C

För ytterligare "maximering" kan man starta resan i till exempelvis Frankfurt och få totalt 6 legs F i bokningen men då hamnar man i Jakarta eller Manila, tex: FRA-Tokyo-BKK-SIN-Jakarta/Manila.
 

Sequal

Medlem
Tack för snabba och kloka svar!

Ska nog ändra routingen ditvägen till:
ARN-FRA-MUC-ICN-BKK

Vill ha LH F samt FCT i FRA men ser rätt bokat ut de datum som jag önskar direkt från FRA däremot bättre om man utgår från MUC, en A340 är ju inte lika kul som en 747-8i men men..
dessutom får jag 23h i Seoul så ska kolla in staden en snabbis.
Blir att ringa Tallinn i veckan!
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Tack för snabba och kloka svar!

Ska nog ändra routingen ditvägen till:
ARN-FRA-MUC-ICN-BKK

Vill ha LH F samt FCT i FRA men ser rätt bokat ut de datum som jag önskar direkt från FRA däremot bättre om man utgår från MUC, en A340 är ju inte lika kul som en 747-8i men men..
dessutom får jag 23h i Seoul så ska kolla in staden en snabbis.
Blir att ringa Tallinn i veckan!
Hittar du tillgänglighet så vänta inte utan ring direkt
 

viktor.l

Ny medlem
Hej,
Blir mitt första inlägg här efter att ha verkat i det dolda.
Hoppas någon kan hjälpa till!

Har bokat en award som går av om några veckor.
Kommer flyga ut:
CPH-MXP (SK i C)
MXP-BKK (Thai i F)
BKK-MNL (Thai i C)
Och hem enligt:
BKK-FRA (Thai i F)
FRA-CPH (Lufthansa i C)

Kan jag göra ditresan lite roligare och försöka få in en first i Lufthansa där jag även får lite tid i FCT?
Har kollat lite och kan kanske få till via DEL eller HND beroende på tillgång men det finns kanske bättre rutter?
Hur kan jag lättast ta mig från CPH till MNL med flest F kabiner och gärna några timmar i FCT?

Utresa kan se tidigast 29 OKT och vi måste vara framme i Manlia senast 31 OKT 06.00 på grund utav vidare transport inom Filippinerna.

Tacksam för svar!
 

palmen

Moderator
Hej,
Blir mitt första inlägg här efter att ha verkat i det dolda.
Hoppas någon kan hjälpa till!

Har bokat en award som går av om några veckor.
Kommer flyga ut:
CPH-MXP (SK i C)
MXP-BKK (Thai i F)
BKK-MNL (Thai i C)
Och hem enligt:
BKK-FRA (Thai i F)
FRA-CPH (Lufthansa i C)

Kan jag göra ditresan lite roligare och försöka få in en first i Lufthansa där jag även får lite tid i FCT?
Har kollat lite och kan kanske få till via DEL eller HND beroende på tillgång men det finns kanske bättre rutter?
Hur kan jag lättast ta mig från CPH till MNL med flest F kabiner och gärna några timmar i FCT?

Utresa kan se tidigast 29 OKT och vi måste vara framme i Manlia senast 31 OKT 06.00 på grund utav vidare transport inom Filippinerna.

Tacksam för svar!
Börja med att läsa tråden om bokade bonsuresor så får du nog många förslag på hur man kan boka.
Ett populärt alternativ är CPH-FRA-HND/NRT-BKK-MNL, då kommer du resa med
Lufthansa Business
Lufthansa First
//Byte av flygplats//
Thai First
Thai Business

Du skriver dock vi vilket minskar dina chanser en del, inte alltid det släpps 2 platser och ni är lite sent ute med bokningen också.
Lufthansa brukar ha 2 platser i F till Haneda nästan varje dag, släpps 14 dagar innan tidigast.
För att se vilka platser som finns så är denna guide bra att använda sig av
[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Tittar lite snabbt på hur ni kan åka och får upp följande på utresan om ni vill testa något annat än Thai båda vägarna.
29 okt CPH-FRA SAS eller Lufthansa
29 okt FRA-ICN Asiana F, OZ542 (detta är dock deras gamla hårdvara på en Boeing 747)
30 okt ICN-MNL Asiana C, OZ703 (Boeing 777-200LR)
 

viktor.l

Ny medlem
Börja med att läsa tråden om bokade bonsuresor så får du nog många förslag på hur man kan boka.
Ett populärt alternativ är CPH-FRA-HND/NRT-BKK-MNL, då kommer du resa med
Lufthansa Business
Lufthansa First
//Byte av flygplats//
Thai First
Thai Business

Du skriver dock vi vilket minskar dina chanser en del, inte alltid det släpps 2 platser och ni är lite sent ute med bokningen också.
Lufthansa brukar ha 2 platser i F till Haneda nästan varje dag, släpps 14 dagar innan tidigast.
För att se vilka platser som finns så är denna guide bra att använda sig av
[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Tittar lite snabbt på hur ni kan åka och får upp följande på utresan om ni vill testa något annat än Thai båda vägarna.
29 okt CPH-FRA SAS eller Lufthansa
29 okt FRA-ICN Asiana F, OZ542 (detta är dock deras gamla hårdvara på en Boeing 747)
30 okt ICN-MNL Asiana C, OZ703 (Boeing 777-200LR)

Tack för svar,
Stämmer att vi är två personer. Har koll på hur man söker tillgängligheten och så vidare.
Tänkte mest om någon hade en bra routing till Manila på rak arm. Ska kolla vidare i tråden om bokade bonusresor.
Har ju bokning på plats med Thai i F ToR redan så avaktar ju lite tills 2 veckor innan om jag kan boka om för att få in en Lufthansa i F.
 

palmen

Moderator
Tack för svar,
Stämmer att vi är två personer. Har koll på hur man söker tillgängligheten och så vidare.
Tänkte mest om någon hade en bra routing till Manila på rak arm. Ska kolla vidare i tråden om bokade bonusresor.
Har ju bokning på plats med Thai i F ToR redan så avaktar ju lite tills 2 veckor innan om jag kan boka om för att få in en Lufthansa i F.
Lufthansa har inte F till Bangkok så du behöver ändra resan i så fall. Alternativet med Seoul kan vara bra i och med att du redan nu kan boka anknytningen där som passar med både Asiana och Lufthansa flighterna (blir några timmars väntan dock).
Om du ska maxa F-upplevelsen så är nog följande det bästa men att hitta 2 platser på ANA F blir väldigt svårt
ARN-FRA, SAS/Lufthansa
FRA-HND, Lufthansa First
NRT-SIN, ANA First
SIN-MNL, Singapore Business (finns first på denna sträcka men ser nästan aldrig tillgänglighet)

Har du väldig tur kan Lufthansa även släppa First på FRA-SIN men det är ovanligt, än ovanligare att de släpper 2 platser men det händer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen