Själv så fick jag uppleva "airrage" på en flygning mellan Frankfurt och Fortaleza (Brasilien) för drygt två år sedan, med Tyska Condor.
Strax efter start så la jag märke till några Tyskar en rad snett framåt som vid en första anblick mest såg ut som, törstiga öl Tyskar bara.
Killen (dom var runt 30 år) som satt vid fönstret började efter ett tag bli något högljudd och aggressiv mot sina två vänner.
Tyska svordomar och så slog han mot kompisen bredvid.
Efter tag började folk lägga märke till dom då han blev mer och mer högljudd (endast ett välkänt tyskt ord) , och folk började att vända sig om samt flygvärdinnorna som dök upp flera gånger utan att säga till honom dock.
Han började nu slå på stolen framför, och på fönstret vilket slutade med att tv skärmen slogs sönder.
Kuddarna revs sönder.
Själv så reagerade jag ordentligt att det här kommer sluta illa, när killen slog sönder fönstret och fick loss en stor vass plastbit som han höll i.
Sa då till personalen att det är dags att agera nu, varpå dom svarar "we are working on it, don`t do anything"
Märker efter ett tag att våran rutt har ändrats på skärmen ,och att vi är på väg mot Afrika istället för Sydamerika! (Praia)
Och förstår nu att vi kommer gå ner på Kap Verde.
Ser hur en manlig person ur personalen står vid mig med handbojor, samtidigt som två passagerare ställer sig upp och går mot killen som nu är väldigt aggressiv.
Dom två passagerarna visar sig vara Tyska poliser på semester, och en av dom går bakom killen och tar tag i hans huvud samtidigt som den andra tar honom från sidan.. och dom sätter handbojor på killen.
För honom längst bak, och efter ett tag så går vi ner i Kap Verde och lokala polisen kommer och griper honom.
Hans två vänner följer med också.
Vi blir kvar en kort stund för tankning och landar några få timmar försenade i Brasilien.
Den här killen tror jag inte var berusad, utan riktigt psykiskt sjuk. (sjuka ögon och ett nöjt leende när dom tog han) Han gick troligen inte loss PGA av piller, utan snarare PGA av att han INTE hade ätit sina piller...

Behövdes ingen film under denna flygningen med (usla) Condor!
Visa bifogad bild 56737 Visa bifogad bild 56738