Senaste nytt

SAS 70 år, super rea på bonusbiljetter

Blev så till mig igår, när sidan plötsligt fungerade ett tag och jag hittade tillgänglighet i plus till Hongkong, att jag bokade direkt utan att tänka efter. Kom senare på att jag hade en resa inplanerad till London samma vecka. Angenäma bekymmer, men jag har nästan tre månader på mig innan jag måste bestämma mig för hur jag ska göra.

Tanken var Plus till Hong Kong, men fanns inget alls kvar när silver fick access i morse. Eftersom vi ska till Chicago i oktober föll valet till sist på Washington i februari, dock inte möjligt att få Plus här heller för antalet dagar som funkade för oss. Mem 36000 poäng för 2 var för bra erbjudande för att missa. Härlig kampanj SAS :)

Blev visst Chicago 14:e - 18:e december med routing ARN-ORD-CPH-GOT-ARN. Synd att det inte är statusgrundande ben :p Nu ska jag försöka hitta en lucka och ta en spontanresa till Hongkong också.

Behöver snabb hjälp:

Malta enkel resa till Arlanda kostar 30k poäng, men med den här rabatten en tur/retur kostar 25k poäng, så det är en no-brainer att boka en tur/retur med ARN-MALTA någon gång i feb, och eventuellt kasta ena resan.

Men, jag har även en Amex 2-4-1 voucher som förfaller snart, som jag kan använda.

Är någon av dessa ombokningsbar returresa efter det att jag gjort utresan?

Behöver snabb hjälp:

Malta enkel resa till Arlanda kostar 30k poäng, men med den här rabatten en tur/retur kostar 25k poäng, så det är en no-brainer att boka en tur/retur med ARN-MALTA någon gång i feb, och eventuellt kasta ena resan.

Men, jag har även en Amex 2-4-1 voucher som förfaller snart, som jag kan använda.

Är någon av dessa ombokningsbar returresa efter det att jag gjort utresan?

Nope

För övrigt, enligt deras regler:

• You are not allowed to mix classes on these offers, you need to make the reservation in the same class to obtain the discount.
Det här är fel, det går utmärkt att mixa klasser, däremot prissätts biljetten efter dyraste klassen.

Toppen