Senaste nytt

Min first first, SWISS och THAI

9. Slutsatser

Härligt att få flyga sina två första first. Jag är glad att jag kunde prova SWISS då den inte är möjlig att boka för poäng på EuroBonus. Jag gillar transit i allmänhet på Zürich flygplats, men denna gång blev det ju något alldeles extra. Mycket trevlig lounge med väldigt god mat och service av toppklass. Jag hade faktiskt förväntat mig lite mer av service på flyget. Inte att man direkt kan klaga på den, men den där finessen saknades på något sätt. I gengäld var det varmt emottagande och jag kände mig välkommen, så de lyckades ju med det. Den gamla hårdvaran störde mig faktiskt mindre än jag trott. Dessutom var det den skönaste stol att sova i jag provat. Hela flygupplevelsen var också väldigt bra; jag kom fram utvilad och fräsch trots den stora mängden alkohol som ändå konsumerades. Flygtiden kändes konstig, men fungerade rätt bra för mig ändå, och jag kände inte alls mycket jetlag måste jag säga.

Flyget hem var lite mer emot mina förväntningar. Singapore Airlines överraskade mig med en mycket trevlig flygning, trots att den var så kort. Loungen i Bangkok hade jag verkligen sett fram emot efter att jag läst om det på nätet. Det visade sig dock att det inte var så bra att ha hela sex timmar i loungen. Blev långtråkigt, och servicen där kändes inte riktigt uppmärksam. Att det dessutom gick runt personal gjorde att det inte kändes rätt att gå till baren och beställa/ta själv. När det är självservice vet man ju vad man ska göra. Å andra sidan är det också smidigt att kunna vara kvar vid sin väska osv när man reser själv. Spat var riktigt bra, men jag har svårt att se det fantastiska alla pratar om. Man kan ju också lägga några hundringar på att få en massage på stan. Kanske är det mer välkommet i en tightare paus mellan två längre flygningar.

THAIs förstaklass har jag läst mycket om på nätet, och som någon annan här tidigare nämnt är det ju lite synd att redan på förhand ha förväntningarna på att det ska vara en andra klassens förstaklass. I mitt fall var hårdvaran fantastisk. Maten och bubblet var gott, men servicen kändes konstig. Om jag på SWISS kunde känna mig mer unik och omhändertagen så var jag mer en av flera passagerare i THAI-kabinen. De serverade bra saker, men sättet de gjorde det på kunde förbättras. Överlag var det dock en mycket trevlig upplevelse ändå. Den sena flygtiden kändes rätt jobbig då, men jag tror jag lyckades med tidsomställningen riktigt bra på vägen tillbaka med. Kanske har det med flygtiderna att göra, kanske med F-upplevelsen. Jag gör det mer än gärna igen!
 

JohnnyWilde

Medlem
Servicen på Thai är tyvärr ökänt ojämn men jag är förvånad över att de inte poserade med flaskan för dig. Under mina senaste flygningar i F har de till och med lämnat flaskan hos mig för lite sköna skrytbilder
I loungen så upplevde jag inte det minsta svårigheter att få uppmärksamhet och påfyllning av allt.
Grillat kött med sticky Rice var galet gott!
Tack för en trevlig rapport och hoppas att du snart får en ny chans!
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen