Senaste nytt

Hur är SAS lounge vid F-gaterna i jämförelse med den " vanliga"

Rätt synd måste jag säga. Det blir ju en duktig omväg från security till lounge och tillbaka till F så det blir nog ett besök på Menzies Executive istället.
Ja, det bästa vore förstås en liten lounge efter passkontrollen i F-piren. Fast jag tycker att du överdriver lite, vi snackar om en extra promenad på kanske 500 meter totalt.

Om du har Priority Pass så kan du även använda loungen som ligger rakt ovanför Menzies Executive, med det märkligt anonyma namnet Stockholm -Arlanda Lounge. Den har i mitt tycke den bästa maten, även om jag bara har varit där två gånger. Ena gången serverades det en riktigt god (och varm) Västerbottenostpaj och senast så hade de en god, varm potatisgratäng till kycklingen och de andra kalla proteinkällorna. Tyvärr har jag aldrig sett någon sprit där, så då är väl Menzies Executive ett bättre alternativ. Vin och bira finns dock.

Om jag har tillgång till SAS lounge och avgång från en F-gate går jag först till SAS lounge och är där till ca 40-50 minuter innan avgång. Därefter går jag till Menzies Executive eller Stockholm - Arlanda lounge (beroende på om schengen eller ej) med mitt Priority Pass och sitter där tills det står boarding. Bästa kombon tycker jag.

Ja, det bästa vore förstås en liten lounge efter passkontrollen i F-piren. Fast jag tycker att du överdriver lite, vi snackar om en extra promenad på kanske 500 meter totalt.
Nu har jag inte räknat stegen men det är en rejäl omväg.

Så kan man göra @sweflyer om man inte är morgontrött och har ett tidigt flyg.

Nu har jag inte räknat stegen men det är en rejäl omväg.

Så kan man göra @sweflyer om man inte är morgontrött och har ett tidigt flyg.

Ja priority pass är skönt att ha ibland.

Det är ju inte så långt i meter räknat men jag håller med att det känns avlägset. Sen så är det ju alltid behagligt att vara på rätt ställe i terminalen på rätt sida av alla kontroller så man kan koppla av även den sista stunden innan det är dags för boarding.

Har varit kallsvettig i kön till passkontrollen, med några "krångliga" människor med "tveksamma" papper framför mig på väg mot boarding på F gate non Schengen... :)

Jag flög till LAX för 2-3 veckor sen och när jag var på väg från loungen bort mot F-piren och kom gåendes strax innan tax free (ungefär där den stora tavlan med avgångstider sitter), så öppnades väggen till höger magiskt och två personer kom ut därifrån - känns som att de måste ha kommit ut som om man svängt vänster precis efter fast track security och innan man kommer till baggagevagnarna och tax free.

Var lite stressad till min gate så hann inte undersöka detta närmare, men hade hoppats på att det var någon ny genväg de öppnat för folk som går i fast track (men eftersom ingen har rapporterat om det här så antar jag att så inte är fallet).

Toppen