Senaste nytt

Vilket flygbolag i Star Alliance har bäst första klass?

AABack2ARN

Medlem
Jag var nog lite otydlig men syftade på att F även finns på 777-200 (men inte på 777-300)

Kollade inte upp vilka linjer som beflygs med vilka modeller men eftersom de hänvisade till 340-200 i deras "about our fleet" section antog jag att den är i produktion.

När jag kollar igenom dagens och gårdagens starter med EgyptAir från Kairo på flightstats kan jag konstatera att A340:an flygs till Jeddah vid ett tillfälle. Jag kan inte se någon 777-200:a däremot ett antal 777-300or och A330or.

Så det känns som om dessa plan utrustade med "första klass" används på en del kortare rutter i regionen.
 

joelflight

Medlem
Hej!

Jag undrar vilken ni skulle säga är den bästa F inom *A, då jag har tänkt att använda min amex 2-4-1 voucher för en liten kul resa på några dagar med flyget i rampljuset. Jag är ingen van F resenär och denna resa skulle då bli min första. Maten och loungen skulle jag säga är viktigast för mig. Lufthansas FCT lockar ju.
Vilken carrier skulle ni rekomendera? Destinationen är mer en bonus men skulle helst hålla mig till Nordamerika men kan tänka mig Asien om det är värt den extra poängkostnaden. Vilka brukar ha hyfsad tillgång för 2 personer?

Tack.
 

palmen

Moderator
Lufthansa och First Clas Terminal säger jag av det du kan boka med din voucher. Skulle dock gissa på att Singapore F är bättre.
 

Dr. Miles

Expert
Ja, Singapore F i A380 är bättre, bara älskar det men det är ju som du säger, man ska ju kunna boka det också.... :(
Bara ta fram ca 18.400 SEK så kan man flyga Seoul-Jakarta enkel med Singapore Airlines First class på Airbus A380 mellan Tokyo-Singapore samt Singapore First class mellan Singapore-Jakarta.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


Skippar man Singapore-Jakarta kan man få ner kostnaden till ca 16.900 SEK (Seoul-Tokyo-Singapore) men extra 1.500 SEK är nog värd för Singapore Airlines First class mellan Singapore-Jakarta.
 

JacobGBG

Medlem
Jag tror att TS borde omformulera frågan till "vilken är den bästa Star Alliance First Class jag realistiskt sätt kan boka?".
 

Sahlen

Medlem
Om man tänker att använda Amex 2-4-1 voucher, Singapore Airlines First class på A380 och SWISS First class är orealistiska.
Det går inte att boka med SAS EuroBonus poäng.
Ja, givetvis. Men då vore det väl bättre att namnge tråden "Bästa first class med Eurobonus" snarare än "realistiska"? 18k kan vara värt det, och
är realistiskt för många.
 
Toppen