Senaste nytt

Hur är det att flyga SAS GO på long haul?

Åkte du inte plebklass till Vietnam?
Jag tycker SAS Minus är OK på långlinje, har åkt en gång på rad 30. Annars föredrar jag (givetvis) business eller plus.

Jag vet inte om frågan var riktad till mig, men jag åkte Economy på alla flygningar under Sydostasienresan i våras utom hem från Hong Kong till Arlanda där jag fick igenom en Plusgrade till Plus.

Håller med dig, SAS Minus fungerar, men ädlare valörer är såklart att föredra =}

Ajdå, ingår det inte ens alkohol till maten i Go!? Och ingen dryck alls mellan måltiderna...
Då blir det svårt att sälja in longhaul i Go till kontinental flickvän som inte förstår andra måltidsdrycker än öl och vin...synd, jag hade planerat att pytsa in en massa lätta poäng till Aegean genom att satsa på Go. Nu blir det Plus eller inget...
En flaska vatten brukar ligga i stolsfickan när man boardar har jag för mig.

Jag vet inte om frågan var riktad till mig, men jag åkte Economy på alla flygningar under Sydostasienresan i våras utom hem från Hong Kong till Arlanda där jag fick igenom en Plusgrade till Plus.

Håller med dig, SAS Minus fungerar, men ädlare valörer är såklart att föredra =}
Nej, den var riktad till @Jonas C. Har förtydligat.

@palmen har väl kört en hel drös ARN-HKG i Minus och överlevt? : )

Ingår bara en (1) alkoholfri dryck till maten!?

Sist jag flög SAS ekonomi (2012 tror jag) ingick iaf tre alkoholfria drycker.

Ajdå, ingår det inte ens alkohol till maten i Go!? Och ingen dryck alls mellan måltiderna...
Då blir det svårt att sälja in longhaul i Go till kontinental flickvän som inte förstår andra måltidsdrycker än öl och vin...synd, jag hade planerat att pytsa in en massa lätta poäng till Aegean genom att satsa på Go. Nu blir det Plus eller inget...
All dryck finns ju att köpa ombord i Go enl prislistan.
Alternativt chartervarianten, handla med från Taxfreen och smygdricka ombord.

Köper man biljetter för 2500-3000 kronor som numera nästan är standard till Hong Kong är de inte så konstigt att man får betala för dryck ombord. Det kan vi tacka Norwegian mfl för, enbart priset är viktigast för de flesta, vad som ingår i priset är ofta sekundärt. Perfekt att vara diamond eller resa i plus/business så slipper man tänka på det.

Köper man biljetter för 2500-3000 kronor som numera nästan är standard till Hong Kong är de inte så konstigt att man får betala för dryck ombord. Det kan vi tacka Norwegian mfl för, enbart priset är viktigast för de flesta, vad som ingår i priset är ofta sekundärt. Perfekt att vara diamond eller resa i plus/business så slipper man tänka på det.

För priset du nämner är jag nog att beredd att testa Go i vilket fall som, ja...visste inte att det var så lågt, jag har hängt här för lite helt enkelt :)
4,5-5k får man väl annars (på andra bolag) utgå från är lägstanivå till Hong Kong. Men då får man också lite mer i drickaväg än på Go.

Ingår bara en (1) alkoholfri dryck till maten!?

Sist jag flög SAS ekonomi (2012 tror jag) ingick iaf tre alkoholfria drycker.
Korrekt. 1 alkoholfri till första matserveringen utöver 0,5L vattenflaska som finns i stolsfickan.

Undantag finns dock på flighten från Tokyo där mer ingår. Någon annan kan säker bekräfta vad.

Undantag finns dock på flighten från Tokyo där mer ingår. Någon annan kan säker bekräfta vad.
Just det står faktiskt på menyn. Garvade gott när jag läste detta. Så SAS.

upload_2016-8-22_17-33-2.png

Edit: lustigt att SAS använder sig av en förkortning "NRT" istället för Tokyo.

Toppen