Senaste nytt

Inofficiell BC:se loungeturné - Star Alliance, Heathrow T2 - söndagen den 20 november 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Tonton åker du upp från Linköping på morgonen eller hur gör du?

Inte bestämt hur jag gör ännu. Har ännu inte bokat hemresan pga detta.

Alternativen är:
1. Åka upp på morgonen med bil (Inte sett några möjliga tågresor på morgonen) och sedermera boka hemresan till ARN. Dock så kanske man inte ska köra bil efter hemkomst?
2. Åka upp på lördagen (tåg), bo hos syrran och sedan flyga hem till Linköping.

Lutar åt alternativt två, då det skulle vara skönt att komma hem till Linköping direkt. Sedan så får jag ju också prova den efterlängtade tidigarelagda söndagsavgången isf. :D

Meh, när ni nu har valt ett datum då jag troligtvis är upptagen så måste jag väl hitta på nåt annat sätt att få lite kul. :)

Det är dock inte OK att använda sina tupperwarebehållare för att ta med sig sin guldfisk:
Pet fish in tupperware container kicked off Jetstar flight from Wellington | Stuff.co.nz

(ok - nu ska jag hålla tyst)

Haha! Folk slutar aldrig förvåna mig. Guldfisk i tupperwarebehållare var något nytt!

Jag är riktigt sugen då jag inte varit med på en BC träff innan och datumen lämpar sig helt OK för mig...
Ska iof flyga till Bryssel på Måndag eftermiddag, men då bör man väl blivit återställd :D
Om du inte har köpt biljetten till Bryssel än, kan du flyga t ex:
  • Linköping-Amsterdam-London LHR // open jaw // Bryssel Midi station-Amsterdam-Linköping med KLM
  • London->Bryssel enkelbiljett med Brussels Airlines

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Jag vet inte när du åker hem från Bryssel men t ex på onsdag 23 nov ser det ut så här:
Screenshot20160810 06 KL.png

Enkelbiljett London LHR->Bryssel kostar ca 49 GBP inkl. skatter.
Sista flighten från London LHR till Bryssel är lite för tidigt dock.

SN2096
London LHR 17:50 - Bryssel 20:00

Kommer:
SNIFF (Kan gästa)
Tonton (Kan gästa)
JohnnyWilde (Kan gästa)
DanielKif (Kan gästa)
Jerixon (Kan gästa)

Kanske
Dr. Miles (Kan gästa)
Abbs (Kan gästa)
GOTATH (Kan gästa)
JohanA (Kan gästa)

Tack för tipset Dr Miles,
Men jag bokade en SAS plus från Sthlm redan till Bryssel då priset var mkt. attraktivt.
Nu bokat in även den här lilla trippen :)
Ska bli otroligt roligt att träffa de medlemmarna man läser inlägg från flera dagar i veckan!

Om du inte har köpt biljetten till Bryssel än, kan du flyga t ex:
  • Linköping-Amsterdam-London LHR // open jaw // Bryssel Midi station-Amsterdam-Linköping med KLM
  • London->Bryssel enkelbiljett med Brussels Airlines

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Jag vet inte när du åker hem från Bryssel men t ex på onsdag 23 nov ser det ut så här:
Visa bifogad bild 55103

Enkelbiljett London LHR->Bryssel kostar ca 49 GBP inkl. skatter.
Sista flighten från London LHR till Bryssel är lite för tidigt dock.

SN2096
London LHR 17:50 - Bryssel 20:00

Ett tips.

Om man väljer billigaste SAS Go Light biljetter till/från London med SAS på det datumet, kostar biljetten från 1.021 SEK inkl. skatter just nu.

Visa bifogad bild 55102

Även om biljetten kostar 1.021 SEK inkl. skatter och ej återbetalningsbar, får man skatterna (ej bränsletillägget) tillbaka.
Eftersom det här är en linje till Storbritannien, en stor del av biljettpriset är skatter.
Det betyder att man får 637 SEK tillbaka trots att det är en non-refundable fare.
Vilket innebär att man förlorar endast 387 SEK ifall man ångrar sig och avbokar biljetten.

Därför säger jag: Boka först, fråga (ångra) sen. :)
Kostar faktiskt precis detsamma på ungdomsbiljett.

Tips från tidigare reseledare:

Lufthansa Senator kräver EBG eller gästning av EBG. Plus-biljett ger normalt bara tillträde till Lufthansa Business. Ingen av Lufthansaloungerna hade champagne vid senaste besöket.

Plaza Premium är inte längre listad som en Plus-lounge utan som en partnerlounge. Ska gå att komma in med EBG + en gäst.

Om man vill dra runt som en grupp/gräshoppssvärm så krävs lite planering till Singaporeloungen. Den är rätt full nära inpå SQ-avgång, men helt tom precis efter...

Med lite poäng eller status kostar det väldigt lite att bo på något av hotellen på LHR, speciellt om man bokar tidigt. Kan vara lämpligt för de som har ett krävande jobb dagen efter och inte vill ta sista flyget eller som vill vara utvilad vid starten av dagen.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen