Senaste nytt

Trasiga Bose hörlurar

Bose har fantastisk kundtjänst. Mina QC25 köpta förra sommaren på en random Bestbuy i USA. Pajade på en resa och gick på vinst och förlust till Bose i Täby. De ville se kvittot vilket jag sparat och sen efter det var det inga problem. Det jag möjligen kan ha synpunkter på var att det tog rysligt lång tid att få ett nytt par. Men de var väldigt trevliga, hjälpsamma och hörde av sig när lurarna kommit till butiken!
De skickar iväg lurarna på inspektion innan de byter ut dem, då de vill ta reda på att de inte utsatts för yttre våld. Har man haft sönder dem själv så måste man betala fullpris för ett nytt par.

Byggkvalitén på Bose QuietComfort lurar är tyvärr kass. In-Ear hörlurarna tål däremot hur mycket stryk som helst utan att gå sönder.

Är byggkvaliteten bättre på Philips? Jag står i valet och kvalet mellan QC-25 och Philips 9850
Ingen aning om Philipslurarna.. men jag tycker att QC25 är bra mycket mer plastiga i sin känsla jmf med QC15, men å andra sidan känns kabeln betydligt mer robust och tålig på QC25 jmf med QC15... Give or take.. Jag skulle inte tveka att köpa Bose igen

Om ni vill ha bra ljud och fungerande NC så är Sennheiser Momentum värda att kolla på. Ett fint och rejält bygge. Kostar ca 3000kr nu, är dock endast den trådlösa modellen som har NC, men går att köra med kabel.

Annars kan du gå in på en bosebutik i USA och få rabatt på nästa par.
Funkade med mina qc15 som upgraderades med 100usd rabatt ( har för mig det var 100) sen hade jag ett par gamla in ear som var helt utslitna som jag bytte mot senaste nc modellen.

Så dyra är de inte :)
Bose QuietComfort 15 ljudkabel 159kr ;)

De till QC25 är lite dyrare och går på ca 300kr
Det är väl dyrt i förhållande till priset för lurarna? (Jag köpte mina för 2000 SEK). Det är så jag tänker. Nu har jag iofs haft mina QC15 sedan 2013 och de används säkerligen fyra timmar per dag men utöver kablarna har jag bytt öronkuddarna vid två tillfällen och nu har de pajat en tredje gång så nu får det nog bli uppgradering.

Ska också sägas att jag alltid köpt kablar med mikrofon. Då stiger priset.

Min QC-25i började glappa efter 3 månader-ish. Lampan blinkade sporadiskt för NC. Mycket störande. Provade allt. Fick ett par nya i handen när jag gick till Webhallen.

Toppen