Senaste nytt

SAS Diamond-event, 17-19 oktober. Exclusive trip to Champagne with Richard Juhlin.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Intressant att flyget inte är så viktigt. Allt boende är på förstaklasshotell men flyget är i ekonomi.

Tja, för att hålla nere priserna antagligen. Till skillnad från SAS arrangemang som vänder sig till dem som är väldigt frekventa resenärer, antagligen tjänar en hel del pengar (eftersom de kan lägga 40 000 SEK på två dagar, eller vad det nu var) så vill BIG Travel antagligen locka till sig en bredare grupp resenärer och därmed fler. Tror inte att det är så många i den breda gruppen männsikor som tycker att det är värt att betala dubbla priset för att få flyga Business/First. :)

Inte så imponerad av erbjudandet! Då jag allmänt sett är allergisk mot charterresor och liknande så brukar jag ibland roa mig att se vad kostnaden skulle bli om man fixade allt själv. Det förutsätter naturligtvis att man har ett detaljerat program att kalkylera efter.
Så, med det man får info om, måndag blir i praktiken en resdag liksom onsdag. Är man lite positiv så har man i storleksordningen 16-20 timmar kul med RJ. Det innebär gissningsvis två luncher och två middagar plus lite skumpa av olika kvalitet med tillgång till hans kunskaper inom området. Business/First Class till Frankrike? Nja, möjligtvis Plus och det vet de flesta vad det genererar för kostnad i poäng. Med detta som grund så kan man konstatera att det blir mycket väsen för lite ull om man överslagsmässigt prissätter mat, skumpa och marktransport till ca 10', RJ arvode/pers till 5', hotell 5' och resan till 60' EB-poäng. Sedan kommer ju den faktorn med "paketresa" att man har avtalade rabatter med transportföretag, hotell mfl....
Men, lite positivt kan jag säga att ett erbjudande på 10-15 kkr och 50' EB-poäng hade fått mig att kanske nappa på resan.....

Har varit Senator star (Vad det nu innebär?) och fått väldigt exklusiva och lockande erbjudanden på diverse superba evenemang från Lufthansa
Ända tills jag kollade Miles and more uttaget nederst. ( Fru ulagun tände direkt nyårskonserten i Wien med lyxhotell och tjusig middag.( Sorry men hon är gift med fel person)
Misstänker att SAS kikat på och inspirerats av dessa lyxiga Lufthansa erbjudanden.
Skillnaden är väl att i Tyskland finns ett antal väldigt välbeställda " herr Doctor von någonting" som har råd och oändliga HON Miles tillskillnad från oss medelskandinavier

Sen eventet lades upp så verkar de ha sålt hela en plats. Trots att de öppnar upp även för silvermedlemmar att boka (och säkert för statuslösa också). Skulle tippa på att det inte blir någon resa, alternativt att de sänker priset till en rimlig nivå.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen