Inte så imponerad av erbjudandet! Då jag allmänt sett är allergisk mot charterresor och liknande så brukar jag ibland roa mig att se vad kostnaden skulle bli om man fixade allt själv. Det förutsätter naturligtvis att man har ett detaljerat program att kalkylera efter.
Så, med det man får info om, måndag blir i praktiken en resdag liksom onsdag. Är man lite positiv så har man i storleksordningen 16-20 timmar kul med RJ. Det innebär gissningsvis två luncher och två middagar plus lite skumpa av olika kvalitet med tillgång till hans kunskaper inom området. Business/First Class till Frankrike? Nja, möjligtvis Plus och det vet de flesta vad det genererar för kostnad i poäng. Med detta som grund så kan man konstatera att det blir mycket väsen för lite ull om man överslagsmässigt prissätter mat, skumpa och marktransport till ca 10', RJ arvode/pers till 5', hotell 5' och resan till 60' EB-poäng. Sedan kommer ju den faktorn med "paketresa" att man har avtalade rabatter med transportföretag, hotell mfl....
Men, lite positivt kan jag säga att ett erbjudande på 10-15 kkr och 50' EB-poäng hade fått mig att kanske nappa på resan.....