Senaste nytt

Ny bilpoolsaktör i Stockholm: car2go

Har använt Car2Go vid 4-5 tillfällen nu och tycker det är riktigt smidigt. Alla gånger utom en har jag kört Södermalm-Arlanda eller tvärt om och jag är där ute på 40-45 minuter, ungefär lika snabbt som om jag skulle ta mig till centralen för att ta Arlanda Express, men till ett lägre pris.

Parkeringen ute på P45 funkar fint och det är aldrig fullt.

Det jag märkt av är att de inte debiterat mig de extra 90:- som de skall ta om man åker till/från Arlanda. Därför har har det kostat mig 165:- enkel väg mellan Arlanda och Söder, vilket jag anser är ett riktigt bra pris givet den flexibilitet och snabbhet som det ändå är.

Nån mer som använt Car2Go till/från Arlanda (eller Bromma) och som inte heller behövt betala de extra 90:-?

Har funkat perfekt för mig ca 10 gånger. Dock haft problem vid ett tillfälle när bilen inte startade. Skickade ett mail till supporten och fick 15 gratisminuter som kompensation.

Lite sen kommentar kanske, men ändå viktig för er som ev. tänkta anlita Car2go.

Jag testade att hyra en Car2go 12 juni 2016.
De dröjde så länge med debiteringen på bankkortet att jag hunnit stänga kortet för internet- och utlandstransaktioner (som man ju ska göra).
Jag ringde kundservice, och där sa man att jag skulle överföra pengar till ett konto på Danske Bank och ange kundnummer. Det lät ju bra. Kort därefter blockerades mitt konto. Kundservice kunde varke förstå eller hjälp.

När jag nu i början av juli åker på semester och måste då öppna mitt bankkort, passar Car2go att dra hyran IGEN.

Sedan dess vägrar de resolut att betala tillbaka pengarna de tagit från mig. Jag har fått spärra och byta kort, reklamera hos banken. Banken sa att om jag ska reklamera köpa ska jag göra en polisanmälan för kortbedrägeri.

En polisanmälan mot Car2go för kortbedrägeri är nu upprättad.

Car2go vägrar resolut att betala tillbaka. Det har gått sex veckor nu, 10-tals samtal till kundservice som säger "Oj jag förstår att det inte känns bra för dig det här, men jag kan inget göra."

Det finns inget annat telefonnummer.
Ingen annan mailadress
Två olika gatuadresser i Stockholm, där inget Car2go finns.
Hela företagsledning sitter i Tyskland, ingen anställd i Sverige
Över 6 milj i förlust förra verksamhetsåret

Jag skulle å det starkaste avråda från att ha med detta företag att göra.

Det underligaste i det hela är att det är helägt av Mercedes huvudbolag i Tyskland.

Varför låter Mercedes sitt namn svärtas ner genom ett bluffliknade brevlådeföretag?????

Jag trodde car2go hade något med Europcar att göra? Åtminstone såg jag Europcar-dekaler på car2go-bilar i Tyskland nyligen.

Hoppas ditt ärende med dem löser sig.

Tack, men det verkar dessvärre inte gå så bra. De är totalt ointresserade och går heller inte att få kontakt med, annat än ett helt tandlöst callcenter i Berlin som inte vet något eller kan göra något alls.

Dessvärre så tror jag att jag blivit blåst på pengarna. Hoppas bara att jag med dessa inlägg kan hindra andra från att göra samma misstag som jag.

PS. Europcar tillhör VW-koncernen. Car2go tillhör Daimler (Mercedes).

Största felet du gjorde var att använda ett bankkort och inte ett kreditkort. Med det sagt, hoppas det löser sig någon gång.

Det finns en konkurrent i Sthlm, Drive Now. Med bland annat cabbar... någon som har någon åsikt om dom?

Det finns en konkurrent i Sthlm, Drive Now. Med bland annat cabbar... någon som har någon åsikt om dom?
Vi har snackat lite om Drive Now i den här tråden. Ännu en bilpoolsaktör i Stockholm - Drivenow | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Jag använder dom några gånger i månaden är riktigt nöjd. Till Arlanda kostar det ungefär 150:- + 100kr för att man lämnar den där.
Om man åker från ARN T5 så är det en bit att gå då parkeringen ligger bakom P-huset vid T2.

Största felet du gjorde var att använda ett bankkort och inte ett kreditkort. Med det sagt, hoppas det löser sig någon gång.

Du är rolig du! Mitt bankkort är ett kreditkort.

Ja, jag hoppas också det löser sig. Bankerna brukar vara generösa när man inte varit oaktsam med kortuppgifterna.
Jag tror ju inte att Car2go klarar av att lösa det. Så pengar från dem kan man nog känna sig blåst på.
Tråkigt med ett sånt oseriöst företag.
Jag tyckte idén verkade bra, men...

Toppen