Senaste nytt

Snart kommer SAS nya långlinjer - vilka destinationer blir det?

Intressant. Jag kan inte heller se att Manila - Köpenhamn är samma grupp som flyger från Fillippinerna till Mellanöstern och Hong Kong/Singapore, dvs inga hembiträden eller barnflickor.

Undrar hur betalningsviljan är bland de som åkte?

Intressant. Jag kan inte heller se att Manila - Köpenhamn är samma grupp som flyger från Fillippinerna till Mellanöstern och Hong Kong/Singapore, dvs inga hembiträden eller barnflickor.

Undrar hur betalningsviljan är bland de som åkte?
Intressant nog är just au pairs från Filippinerna i vart fall inte helt ovanligt i Danmark. Har hört historiska siffror på upp emot 4000 på årsbasis. Det finns ett (för familjen) mycket förmånligt au pair-program i Danmark som gör detta populärt. Det verkar dock ha tappat i populäritet enligt denna artikel från förra året. Det är naturligtvis ingenting jämfört med de platser du nämner dock.

Annars har ju Maersk betydande verksamhet i Manilla. Och allmänt är väl Filippinerna ett intressant land för investeringar (Danmark (åter)öppnade t.ex. ambassad där så sent som förra året). Det är ju en skapligt stor marknad.

Det låter med andra ord inte som ett helt osannolikt rykte.
Vi har sjuka telefonkötider just nu då vi är extremt underbemannade idag men jag ska som sagt luska vidare och ta reda på min kollegas väns källa. :D
Spännande och fantastiskt för mig om det vore sant.
Jag kan se framför mig lika bra kampanjer som jag utan tvekan kommer att nappa på, köra några runs till Sverige och tillbaka ett par weekends.

Jag hoppas verkligen på att en SAS linje till Manila blir verklighet. Jag har tidigare tackat nej till en tjänst där, just p.g.a. flygförbindelsen. Och skulle vi få se liknande kampanjer som den till Hongkong så är det guld värt!

Toppen