Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter att ha läst spaltmeter i awardtrådar, hur man bokar first class med Amex 2-4-1, vilka flygbolag som erbjuder first och på vilka rutter etc. så har jag äntligen kommit till skott och bokat en tripp till Asien.

Utresa
ARN - FRA LH C
FRA - ICN LH C
ICN - KHH BR C
Hemresa
BKK - CDG TG F
CDG - VIE OS C
VIE - ARN OS C

Tanken är att ändra leget FRA-ICN till F om LH öppnar upp platser två veckor innan.
Det fanns ingen lämplig award mellan KHH och BKK den 30:e, och TG var den enda som erbjöd en möjlighet att få in ett first-leg på hemresan. Nu kvarstår att köpa en enkelbiljett KHH-BKK den 30:e (vill helst inte resa tidigare) men det blir lite risky, mitt i tyfonsäsongen. I vanliga fall hade det räckt med några timmar i BKK för att känna sig safe. Nu vet man aldrig, får hålla koll på vädret.

Bonusprogram
: SAS Eurobonus
Flygbolag: LH, BR, TG, OS
Kabinklass: C & F
Avreseort: ARN
Destination: KHH
Enkelresa eller Tur&retur: Open Jaw
Antal poäng (per person): 95000 med Amex 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 3201
När:Juli 2016
Bokad: Juni 2016

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
...och sådär ja. På sektorn FRA - ICN öppnades det upp en plats i First, numera bokad och klar. United visar fortfarande tillgång i F på den sektorn, kan det vara så att LH släppte två platser?

Utresa
ARN - FRA LH C
FRA - ICN LH C LH F
ICN - KHH BR C

Detta blir inte min first First men dock debut i FCT för mig.

Fin sträcka, har åkt den åt andra hållet två ggr med A380.
Fråga: Riskerar man att tappa något ben när man ringer Tallinn för att byta från C till F? Eller är det helt safe?
Det gör man väl alltid när det är människor inblandade, dom har lyckats strula till det nån gång för mig när dom avbokade hela min resa istället för att göra en ombokning. Men är man tydlig med vad man vill är det nog rätt safe.

Fråga: Riskerar man att tappa något ben när man ringer Tallinn för att byta från C till F? Eller är det helt safe?
Trevligt att höra. LH är ju lite fina på det sättet, man får markupplevelsen oavsett om man passerar FRA på in- eller outbound.
Jag upplevde det som helt safe. Pratade med den på forumet välkända Kristina och hon fixade allt inom några minuter. Från samtal till konfirmationsmail tog det nog inte mer än 10 minuter.

Det borde du inte behöva oroa dig för så länge du gör helt klart vad du vill göra och ber dem upprepa det.
Ha gärna klart för dig exakt hur du vill boka,så blir det lättare för dem.
De ändrade min ARN-CPH-IAD/IAD-CPH-ARN bokning till ARN-CPH-BOS/IAD-CPH-ARN utan att röra de andra leggen via IAD på hemresan.

Trevligt att höra. LH är ju lite fina på det sättet, man får markupplevelsen oavsett om man passerar FRA på in- eller outbound.
Jag upplevde det som helt safe. Pratade med den på forumet välkända Kristina och hon fixade allt inom några minuter. Från samtal till konfirmationsmail tog det nog inte mer än 10 minuter.
Jag funderar på att adoptera Kristina ... TGIF på er allaihop!

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS, Swiss, ANA, Asiana
Kabinklass: Plus/Business
Avreseort: CPH
Destination: Phnom Pehn (open jaw Ho Chi Minh City)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&Retur
Antal poäng (per person): 70,000 EuroBonus Points (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): SEK 3200 pp
När: Januari 2017
Bokad: Juli 2016

Hoppas kunna justera rutt/bolag/kabinklass något, men på det hela ganska nöjd.

Fråga: Har för mig att det, som EBD, ska gå att boka rad 4 på Swiss A340 men har inte lyckats.. Har jag fel för mig? Om det är möjligt, hur går jag till väga? Tack på förhand och förlåt för ot..

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, ANA, Air New Zealand, SWISS
Kabinklass: Business, First
Avreseort: Göteborg
Destination: Auckland
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 120000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): ca 3900 (inklusive alla ändringsavgifter som tillkommit sedan orginalbokningen)
När: Juli 2016
Bokad: December 2015 (Ändrad i omgångar, sista ändringen Juli 2016)

Efter morgonens samtal med den alltid lika trevliga och kunniga Kristina i Tallin har biljetten än en gång bokats om. Lufthansa släppte platser i F från Frankfurt till Tokyo och vem kan motstå ett återbesök i FCT :). Väldigt nöjd med min rutt som helhet och ser fram emot ett gäng härliga flygningar.
Såhär blev alltså slutresultatet efter alla ombokningar:

23JUL Göteborg - Frankfurt LH819 Business
24JUL Frankfurt - Tokyo Haneda LH716 First
25JUL Tokyo Haneda - Sydney NH879 Business
26JUL Sydney - Auckland NZ104 Business

8AUG Auckland - Tokyo Narita NZ099 Business
9AUG Tokyo Haneda - London NH211 First
9AUG London - Zürich LX339 Business
10AUG Zürich - Göteborg LX1226 Business

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen