Cristoffer Cedergren
Medlem
Upp till dig om du vill missa en väl inslagen godisbitVem f*n bryr sig om Buenos Aires??![]()
Upp till dig om du vill missa en väl inslagen godisbitVem f*n bryr sig om Buenos Aires??![]()
...och sådär ja. På sektorn FRA - ICN öppnades det upp en plats i First, numera bokad och klar. United visar fortfarande tillgång i F på den sektorn, kan det vara så att LH släppte två platser?Efter att ha läst spaltmeter i awardtrådar, hur man bokar first class med Amex 2-4-1, vilka flygbolag som erbjuder first och på vilka rutter etc. så har jag äntligen kommit till skott och bokat en tripp till Asien.
Utresa
ARN - FRA LH C
FRA - ICN LH C
ICN - KHH BR C
Hemresa
BKK - CDG TG F
CDG - VIE OS C
VIE - ARN OS C
Tanken är att ändra leget FRA-ICN till F om LH öppnar upp platser två veckor innan.
Det fanns ingen lämplig award mellan KHH och BKK den 30:e, och TG var den enda som erbjöd en möjlighet att få in ett first-leg på hemresan. Nu kvarstår att köpa en enkelbiljett KHH-BKK den 30:e (vill helst inte resa tidigare) men det blir lite risky, mitt i tyfonsäsongen. I vanliga fall hade det räckt med några timmar i BKK för att känna sig safe. Nu vet man aldrig, får hålla koll på vädret.
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: LH, BR, TG, OS
Kabinklass: C & F
Avreseort: ARN
Destination: KHH
Enkelresa eller Tur&retur: Open Jaw
Antal poäng (per person): 95000 med Amex 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 3201
När:Juli 2016
Bokad: Juni 2016
![]()
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
FRA - ICNLH CLH F
Det gör man väl alltid när det är människor inblandade, dom har lyckats strula till det nån gång för mig när dom avbokade hela min resa istället för att göra en ombokning. Men är man tydlig med vad man vill är det nog rätt safe.Fin sträcka, har åkt den åt andra hållet två ggr med A380.
Fråga: Riskerar man att tappa något ben när man ringer Tallinn för att byta från C till F? Eller är det helt safe?
Trevligt att höra. LH är ju lite fina på det sättet, man får markupplevelsen oavsett om man passerar FRA på in- eller outbound.Fin sträcka, har åkt den åt andra hållet två ggr med A380.
Fråga: Riskerar man att tappa något ben när man ringer Tallinn för att byta från C till F? Eller är det helt safe?
Det borde du inte behöva oroa dig för så länge du gör helt klart vad du vill göra och ber dem upprepa det.Fin sträcka, har åkt den åt andra hållet två ggr med A380.
Jag funderar på att adoptera Kristina ... TGIF på er allaihop!Trevligt att höra. LH är ju lite fina på det sättet, man får markupplevelsen oavsett om man passerar FRA på in- eller outbound.
Jag upplevde det som helt safe. Pratade med den på forumet välkända Kristina och hon fixade allt inom några minuter. Från samtal till konfirmationsmail tog det nog inte mer än 10 minuter.
Jag rekommenderar dig att ställa den frågan i en lämplig tråd, t ex i den här tråden:Fråga: Har för mig att det, som EBD, ska gå att boka rad 4 på Swiss A340 men har inte lyckats.. Har jag fel för mig? Om det är möjligt, hur går jag till väga? Tack på förhand och förlåt för ot..