Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Utan att veta vad det brukar kosta så känns det jäkligt billigt med alla dina leg i business för 1338kr och 25000 poäng! Skulle gärna gjort den resan själv. :)
Försökte få den prissatt (eller liknande resa), det gick över 2000 USD om jag inte minns fel.Kanske vår mästare @Dr. Miles kan prissätta den bättre?
Lite kul att få med en fifth freedom flight med AV575 med 40 min stopp i den pittoreska staden San Pedro Sula. Inte en stad som man normaltsätt vill besöka tror jag :)
Edit: Lyckades prissätta den nu till 2599 USD på andra datum

Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Hong Kong
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 50.000 poäng med Amex 2-4-1 voucher
Skatter&avgifter (per person): 334 SEK
När: aug 2016
Bokad: jun 2016

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Försäkrat platserna för kommande resa till Asien. Eventuellt behöver jag boka om ifall om platsen dyker upp på Tokyo flighten.
Avbokade resan till Hong Kong och bokade en ny resa till Tokyo och Beijing i oktober.
Amex 2-4-1 rabatt applicerades inte när jag försökte att boka detta online på SAS, men Kristina på Tallinn fixade det galant.

Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: SAS
Destination: Tokyo // Beijing
Enkelresa eller Tur&retur: Open Jaw
Antal poäng (per person): 50.000 poäng med Amex 2-4-1 voucher
Skatter&avgifter (per person): 555 SEK
När: okt 2016
Bokad: jul 2016

Bonusprogram: SAS Eurobonus 2-4-1
Flygbolag: TAP
Kabinklass: Ekonomi
Destination: Lissabon, Nice
Enkelresa eller Tur&retur: Multi-city. Åker på separat biljett Nice-Stockholm
Antal poäng (per person): 40.000
Skatter&avgifter (per person): 660 kr
När: Juli 2016
Bokad: Juli 2016

Passar på att bränner av en 2-4-1 voucher för att inleda vår Frankrikesemester med ett par dagar i Lissabon.
Ringde in för att flytta bak utresan 1 dag och fick då höra att skatter och avgifter skulle gå på 1.035 kr/pers. Handläggare nr 2 i Tallinn sade att handläggare nr 1 troligtvis räknat fel första gången så jag lät bokningen stå kvar.

Är det någon som kan utläsa om jag har haft tur och fått betala för lite när jag bokade eller om det är handläggare nr 2 som är ute och cyklar?

Genomförd bokning:
Skärmavbild 2016-07-07 kl. 10.50.48.png

Bokning jag ville ändra till:
Skärmavbild 2016-07-07 kl. 10.51.59.png

Letat lite hyfsade resor till USA i påsk för golf, sol och shopping, men inte hittat något riktigt bra.
Vill dock inte sitta där utan resa när det närmar sig så fick pussla ihop en liten backup och sedan hoppas på att hitta enklare resväg eller möjligtvis en Lufthansa F när det närmar sig.
Med mycket stop blir det ju och höga skatter, men det får man räkna med ibland :p
Iof blir det ju ganska mkt flygtimmar för pengarna och poängen och hotellen är bokade med Club Carlson poäng, så allt som allt är det inte så farligt dyrt tycker jag.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Cimber, Swiss, Air Canada,Turkish Airlines x2, Austrian Airlines, SAS igen
Avreseort: Linköping
Destination: Orlando/Miami
Antal poäng (per person): 55.000 * 2 (1 Amex-voucher)
Skatter&avgifter (per person): 3200 sek
När: Påsk 2017

Last edited:
Letat lite hyfsade resor till USA i påsk för golf, sol och shopping, men inte hittat något riktigt bra.
Vill dock inte sitta där utan resa när det närmar sig så fick pussla ihop en liten backup och sedan hoppas på att hitta enklare resväg eller möjligtvis en Lufthansa F när det närmar sig.
Med mycket stop blir det ju och höga skatter, men det får man räkna med ibland :p
Iof blir det ju ganska mkt flygtimmar för pengarna och poängen och hotellen är bokade med Club Carlson poäng, så allt som allt är det inte så farligt dyrt tycker jag.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Cimber, Swiss, Air Canada,Turkish Airlines x2, Austrian Airlines, SAS igen
Avreseort: Linköping
Destination: Orlando/Miami
Antal poäng (per person): 70000 * 2 (1 Amex-voucher)
Skatter&avgifter (per person): 3200 sek
När: Påsk 2017

Kostar inte en Star Alliance award i Business class mellan Europa - Nordamerika 110.000 poäng (55.000 poäng per person med Amex 2-4-1 voucher)?

SAS points charts - SAS

Bonusprogram: Eurobonus, BAEC
Flygbolag: Dragonair, Lufthansa
Kabinklass: Business, First
Avreseort: Shanghai
Destination: Hong Kong, FCT ;) , Stockholm
Enkelresa eller Tur&retur: 2 enkelresor
Antal poäng (per person): 57.000 EB (1 Amex-voucher), 15.000 avios
Skatter&avgifter (per person): 1590 + 124 sek
När: I helgen

Jag använde Joels lilla trollerilåda för att hitta LH F från HKG-FRA. Drar ner till Hong Kong på lördag för middag med några BC:are, sen på söndagen träffar jag en f.d. kollega numera bosatt i Hong Kong. På söndagen blir det sen LH F för första gången för min del. Jag hoppas inte tyfonen Nepartak ställer till det för mig dock. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen