Senaste nytt

LIVE: Lufthansa First och öl längs med Highway 1

Var bara där igår, 4th of July och "alla" hade som sagt lämnat staden.

I FCL München nu, varken hungrig eller törstig. Skönt att få en dusch i alla fall. Samma champagne här som ombord.

14677082560579889967.jpg

@palmen, trevligt att få har "varit med på resan", dock endast vi tråden på BC, alltid roligt när det är så väl skrivet samt detaljerat när det gäller ditt öl intresse.

Cuvee Louse är inget rävgift alls, har du smakat den? Jag har iofs bara druckit några flaskor, men 2002'an är kanon tycker jag. Och några andra... THANK GOD - IT'S FRIDAY-MYS! v42 Pommery 'Cuvée Louise' 2002

Därför jag var noggrann att påpeka detta:
@palmen jag fick en varning av en italienare som satt på 3A, lyssnade inte på honom, fick ångra det. Men givetvis ska ni ta er minst ett glas i alla fall! Ni får ju smaka och bestämma själva! (Så ingen vaknar i morgon och säger att jag har snuvat er på något gott)

Därför jag var noggrann att påpeka detta:
Generellt sett, om man nu tycker om Champagne, så är årgångsvinerna det pratats om här på forumet av väldigt hög klass. Om det smakar rävgift så är det något fel, då skall man skicka ut det och be dem byta flaska. Alternativt kan de ha torkat ur glaset med nån sur gammal trasa, och då förstör det effektivt smaken och lukten totalt. Man känner oftast igen sur-disktraselukten redan innan man smakat, bara genom att andas i närheten av glaset.

Så missa inte att skicka ut vinet om det smakar illa, de här vinerna kan smaka mycket olika, men inte illa. Om man nu gillar Champagne förstås.

Generellt sett, om man nu tycker om Champagne, så är årgångsvinerna det pratats om här på forumet av väldigt hög klass. Om det smakar rävgift så är det något fel, då skall man skicka ut det och be dem byta flaska. Alternativt kan de ha torkat ur glaset med nån sur gammal trasa, och då förstör det effektivt smaken och lukten totalt. Man känner oftast igen sur-disktraselukten redan innan man smakat, bara genom att andas i närheten av glaset.

Så missa inte att skicka ut vinet om det smakar illa, de här vinerna kan smaka mycket olika, men inte illa. Om man nu gillar Champagne förstås.
Mycket bra tips!
Det är nog särskilt applicerbart när man flyger, där glas mycket möjligt kanske är lite mer disk-backsvarianten än om man är på vanlig restaurang.

Toppen