Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

kaktusen

Medlem
@BOTL Jag skulle redan nu maila Betalo och be dem matcha billhops reapris och sen betala via betalo då tjänsten känns bättre med bankidkoppling kolla också med amex så det är grönt att köra 90k eller om du behöver betala en och sen sätta in pengar för den och sen den andra...
AMEX tillåter inte att man sätter in pengar i förväg. Mindre balanser är ok men inte större belopp. Det har något att göra med deras banktillstånd. Min spend ökades på rätt kraftigt nyligen och jag erbjöd mig då att betala in pengar i förväg under några månader. Det gick inte utan man ville ha in skärmdumpar av konton med likvida medel.
 
Är sur över en mäklare som först lovade att det skulle gå att betala handpenning via bankgiro, men sedan visade det sig vara bullshit. Och man tors ju inte förklara varför det är såviktigt att betala via bankgiro och inte föra över till klientmedelskontot direkt. Så många förlorade poäng haha
 

jumbooze

Medlem
AMEX tillåter inte att man sätter in pengar i förväg. Mindre balanser är ok men inte större belopp. Det har något att göra med deras banktillstånd. Min spend ökades på rätt kraftigt nyligen och jag erbjöd mig då att betala in pengar i förväg under några månader. Det gick inte utan man ville ha in skärmdumpar av konton med likvida medel.
Jag säger inte att man ska sätta in före utan handla och sedan betala av lite av skulden och sedan handla mera... (det har jag gjort utan problem)
 

staff

Medlem
Kan nagon bekrafta att man kan gora inbetalningar till Skatteverket genom Betalo? Antar att det gar bra att anvanda utlandska kreditkort?
 

staff

Medlem
Verkar tyvarr inte fungera med utlandskt kreditkort. Alla kort jag provat (Visa, Amex, MC) nekas direkt nar jag forsoker lagga till dem.

nekad.PNG
 
Toppen