Vilken av United Airlines Boeing 777-plan trafikerar New York-Hong Kong?

axelzon

New member
Hej,




Är det någon som har koll på vilken av United 777-200 som trafikerar EWR-HKG direkt?




En hel sjö av olika modeller enligt seatguru.com ... Vill abslout ha en full flat på denna 15.50 Hrs flight!!




Tackar


/Axelzon




---


Originalrubrik: United EWR-HKG 777-200


Ändrad av AHO
 
Behöver ta mig från USA till Asien utan att åka hem via Europa, då med star alliance. Har inte United någon ren 1:a klass produkt som LH och LX?




(Tack för ditt super snabba svar!!)
 
Axelzon skrev:Behöver ta mig från USA till Asien utan att åka hem via Europa, då med star alliance. Har inte United någon ren 1:a klass produkt som LH och LX?(Tack för ditt super snabba svar!!)Klicka för att utvidga...


Till ORD från HKG finns det UA F om jag minns rätt. Kolla även IAD...
 
Jag har ingen erfarenhet med f.d.CO BusinessFirst men, United First är inget att betala extra för.


Det bör räknas som samma nivå som Business class hos andra flygbolag. Servicenivå är dålig som First.
 
Exakt som AHO skriver så har United en first class även på long-haul, men inte i samma benämning som LX och LH har.
 
Jag har en biljett med CPH - EWR.... T/R (men den vill jag ju ändra nu) den (en ny biljett) borde SK kunna sätta ihop till "around the world biljett" CPH-EWR (via IAD/ORD) - HKG - FRA/ZHR/MUC)-CPH, eller vad tror du? Och isaf be att få F stolar (kan bli svårt att få dem att se gamla CO modeller?)
 
f.d Co BusinessFirst är trevlig som Senator nämnde. Har provat den i både 757-200 och 777-200.

Trevliga säten, mat serverad som i first. Alltså inga brickor eller dryckesvagnar och på duk.(är dock inte first kvalitet på mat och dryck)

Bra avod med stor skärm och utbud.



Jag fördrar den faktiskt över BA CW, men jag har väl inte prickat in den riktiga toppservicen med mixed fleet.
 
Vilket skit, försökte först via min resebyrå och sedan via SAS att boka en resa CPH-EWR/SK (stop 4 dagar) - HKG/UA - PVG - CPH/SK och de ville ha SEK 80 000 för en biljett i J eller C klass (alltså restricted Business)... Kollade sedan om det gick att ta det med Poäng, jodå.. 320000 poäng... Trist!! Vore det inte naturligt att det går att resa på detta sätt till en vettig peng inom star alliance?
 
Axelzon skrev:Vilket skit, försökte först via min resebyrå och sedan via SAS att boka en resa CPH-EWR/SK (stop 4 dagar) - HKG/UA - PVG - CPH/SK och de ville ha SEK 80 000 för en biljett i J eller C klass (alltså restricted Business)... Kollade sedan om det gick att ta det med Poäng, jodå.. 320000 poäng... Trist!! Vore det inte naturligt att det går att resa på detta sätt till en vettig peng inom star alliance?Klicka för att utvidga...


Går det inte att köra en RTW med Star Alliance från CPH till runt 35.000kr?
 
Axelzon skrev:Vilket skit, försökte först via min resebyrå och sedan via SAS att boka en resa CPH-EWR/SK (stop 4 dagar) - HKG/UA - PVG - CPH/SK och de ville ha SEK 80 000 för en biljett i J eller C klass (alltså restricted Business)... Kollade sedan om det gick att ta det med Poäng, jodå.. 320000 poäng... Trist!! Vore det inte naturligt att det går att resa på detta sätt till en vettig peng inom star alliance?Klicka för att utvidga...



Om du har 90.000 US miles, kan du köra som den här i Business class.




Shanghai-Köpenhamn
Köpenhamn-New York


/destination/
New York-Hong Kong
Hong Kong-Seoul
Seoul-Shanghai
Du kan ha en stopover på en av de städerna förutom destinationen.



map



http://www.gcmap.com/mapui?P=pvg-cph-ewr-hkg-icn-pvg&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
JensE skrev:f.d Co BusinessFirst är trevlig som Senator nämnde. Har provat den i både 757-200 och 777-200.Trevliga säten, mat serverad som i first. Alltså inga brickor eller dryckesvagnar och på duk.(är dock inte first kvalitet på mat och dryck)Bra avod med stor skärm och utbud.Klicka för att utvidga...
Servicen brukar variera men konstant påfyllning av glaset och en ordentlig hälsning är på plats.
 
Back
Top