Senaste nytt

SAS konkurs nära förestående?

Kortfattat: trots fler pax, sämre intjäning. Prispressen är galet tuff vilket vi förstås njuter av. Mkt dåligt kvartal.
Precis. Mindre uselt än för några år sedan, men inte bra.

Efter rapporten trodde man fortfarande på positivt resultat på helår. Det tror jag knappast man tror länge...

Vad sa rapporten som kom i fredags egentligen?

Kortfattat: trots fler pax, sämre intjäning. Prispressen är galet tuff vilket vi förstås njuter av. Mkt dåligt kvartal.

Dertil skal også lægges at SAS selv forventer at den igangværende spareplan kun vil bidrage med besparelser på 700 millioner SEK i 2016, i stedet for 1 millard SEK som oprindeligt forudsat. Man angiver årsagen som at man har udsat nogle af sparetiltagene til 2018.

aktien ner -7,5% idag till 18 nånting. Köpläge?

Tjah, det beror vel på om du tror at Gustafsson kan skabe et bedre resultat i de kommende regnskaber. De har jo haft en hel del medvind på det seneste, olieprisen f.eks., men så klart også en del modvind i form af blandt andet øget konkurrence m.m. Jeg synes nok at det kan se svært ud, og jeg tænker at han næsten kun kan overraske positivt.

Så, tjah... det er vist det man kan kalde et godt spørgsmål :)

Är bara sälja aktien tills vidare :)
Varit extremt lätta pengar de senaste dagarna.

Tjah, det beror vel på om du tror at Gustafsson kan skabe et bedre resultat i de kommende regnskaber. De har jo haft en hel del medvind på det seneste, olieprisen f.eks., men så klart også en del modvind i form af blandt andet øget konkurrence m.m. Jeg synes nok at det kan se svært ud, og jeg tænker at han næsten kun kan overraske positivt.

Så, tjah... det er vist det man kan kalde et godt spørgsmål :)
Norska kronans utveckling, och sämre konjukturläget, men den är väl på väg upp igen.

Toppen